Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 380 ggr
Anna
0

Nationell hoppning 2/11

Var iväg på Vetlanda Ryttarförening's nationella hopptävlingar idag på eftermiddagen. De gick inne i ridhus men tack vare ganska starka lampor i taket blev inte resultatet allt för tokigt, även om det var kolsvart utomhus, så fönstrena hjälpte inte så mycket.

Ska dit imorgon också, då även finalerna i Hopp för Alla 2007 går där då.

Här kommer iallafall ett par av dagens bilder!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1/125 - ISO 1600 - F2,8

annaattlid.se

Anna
0

1/125 - ISO 1600 - F2,8

Tyvärr något underexponerad

annaattlid.se

Anna
0

1/125 - ISO 1600 - F2,8

annaattlid.se

Anna
0

1/125 - ISO 1600 - F2,8

annaattlid.se

Anna
0

Kanske kommer fler bilder om ett tag eller imorgon.

Utrustningen som användes var iallafall Nikon D50 och Nikon AF-ED 80-200/2,8D.

annaattlid.se

E-Lingman
0

Fian bilder allihopa Anna!

Använder du stativ när du fotar inomhus eller kör du på "fri hand"?

Anna
0

Tack!

Objektivet saknar stativfäste så jag kör på fri hand utan stativ.

annaattlid.se

E-Lingman
0

Okej, funderade baraför vissa bilder är skarpa medans andra är mindre skarpa just i bakgrunden så därför jag undrade. Kan kankse ha med panorering att göra :)

Cavello
0

Jag är inte så imponerad Anna, tyvärr. Bilderna i början är suddiga och alla känns antingen underexponerade/utfrätta och mycket brusiga.

Till din fördel är alla bilderna tagna i rätt del av språnget. Kämpa på bättre idag x) Tänk på att bilder från sidan funkar bäst.

The-Photo
0

Måste tyvärr hålla med #9

Loviiisa
0

Jag tycker att det är bra kämpat, men det man ska tänka på med stora bländare är ju att även om det är jättebra för man får in mycket ljus. Så får man även extremt litet skärpedjup (hoppas jag inte vände på det nu xP). Sätter du då skärpan på hästens huvud kommer ryttaren bli ur fokus, sätter du den på ryttarens ansikte kommer hästen komma mer eller mindre ur fokus. För att få bättre skärpa kanske du ska prova att köra lite mindre bländare så att hästens huvud, hals och ryttarens ansikte blir skarpt? Det är ju det man vill ha fram.

Annars bra jobbat och ridhus är svåra förhållande att jobba i. Men kämpa på ! Ska bli spännande att se bilderna du tar i morgon sen.

Anna
0

Mindre bländare ville jag inte använda då bildena hade blivit på tok för mörka isåfall.

Eftersom dessa bilder togs runt 5-7 tiden var det helt mörkt ute så fönstrena hjälpte inte. Enda ljuskällan som fanns var en enda rad lampor i taket. Jag fick gå upp i högt ISO för att undvika för långa slutartider. Med tanke på omständigheterna är jag nöjd!

Men jag förstår vad ni menar och tackar för kritiken!

#9 Eftersom ridhuset bara erbjöd en läktare på ena kortsidan kunde jag inte välja vilka hinder jag skulle fotografera, och det fanns inga som jag kunde få bilder rakt från sidan på.

Kan ju glädja er med att det gick bättre idag!

annaattlid.se

Granatapple
0

#12 När får vi se bilder från dagens tävliger? :)

Anna
0

#13 De kommer upp såfort jag orkat gå igenom alla ;)

annaattlid.se