Hubertusjakt på TRS
Idag var jag på min ridskola, TRS, och kollade på Hubertusjakten där :) Självklart fick kameran och mitt nya objektiv följa med (:
Tog först lite bilder på fältet, men eftersom hindrena var så långt borta fick jag inga bra. När alla sen försvann tog jag lite kort på en häst i hagen. När fältet sedan kom tillbaka tog jag endel på upploppet (men det var svårt eftersom det gick så jääkla snabbt). Sen tog jag också endel när ryttarna skrittade av! Så här kommer lite bilder av varje!
Bild #0 - Bästa bilden för dagen tagen på upploppet. Ridskolehästen Sherlock i förgrunden, ver med i toppstriden med en annan häst. Dock red de in i varanndra efter mållingen och den andra tjejen trillade av. Bilden är oredigerad!
Älskar 0an xD Sånt härligt uttryck på både ryttare o hästar!
Tack så mkt :)
Putt!
Mycket kritik tack!
Tycker det var ganska fräckt med ljuset på #1, men jag tycker att hästen är lite oskarp :S
#2 Hade ett väldigt fint uttryck på ryttaren som får ljuset i ögonen o hästen som är uppmärksam. Tycker dock att det känns som om fokus ligger på ryttaren och inte på hästen…
Jag tycker #3 Är en mkt Vacker bild :) Fint ljus och hästen är supersöt! Stör mig på tygeln som är lång o andra kort.. :P Tycker också att den är något suddig..
#4 Tycker jag är en härig bild :) Men hästen ser nästan lite sömnig ut :)
tack :) Putt!