Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 422 ggr
Anna
0

Nationell hoppning 3/11

Nu kommer en tråd med några bilder från lördagens tävlingar i Vetlanda också.

Det var lite bättre ljus än under fredagen tack vare att solen lyste in lite genom några fönster. Kunde tyvärr inte variera mig mellan så många hinder, fyra stycken var "inom räckhåll".

Säg vad ni tycker.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1/125 - F2,8 - ISO 800

annaattlid.se

Anna
0

1/125 - F2,8 - ISO 800

annaattlid.se

Anna
0

1/160 - F2,8 - ISO 400

annaattlid.se

Anna
0

1/200 - F2,8 - ISO 400

Tyvärr blev det direkt solljus på hästens huvud och bringa, därav det utfrätta. Men bortsett från det?

annaattlid.se

Magster
0

#1 - Asså bilden är ju helt och hållet klockren! Minen och mustachen är helt oslagbara.
Mycket efektfullt med det suddiga i bakgrunden coh ser inget större negativt än att hästens rumpa är suddig.

#2 - Lite tajt, hade var lite bättre med hela hästen i bild annars är det bara att jag tycker att hästen e lite framåtlutad, eller helt enkelt att du tryckt av precis för sent. Tycker inte den var så värst brusig heller trots att du hade tagit den på längre håll och att den är så mörk i färgen.

Tycker du fick till jättebra bilder annars, bra skärpa trots att dom är tagna inomhus och mycket effektfulla med det suddiga i bakgrunden.
Bra gjort!

//Maggan

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

#5 Tack :)

annaattlid.se

LindaKarlstrom
0

Jag tycker att alla foton är helt underbara! :D Bild 1 är så bra, håller med det #5 sa. :)

Nu kommer jag bara med en liten fråga, när du pannorerar, hur lyckas du göra det så bra? *s* När jag gör det med min kamera så lyckas jag alltid vicka den lite upp/ner oxå. Fast när jag testade med skolans nikon blev det bra :P hmm…

jojjehanna
0

Bättre idag, ja! Tycker dock i tex bild #3, där ser man tydligt att ryttarinnan är suddig, gissar det beror på skärpedjupet. Du kanske hade kunnat höjt till ISO 800 och valt mindre bländare än 2.8 för risken med 2.8 är ju just suddigt ekipage eller delar av det.

Anna
0

#7 Tack! Jag panorerade faktiskt nästan ingenting, bara lite i själva upphoppet tills dess att jag tryckte av.

#8 Vad kul att du tycker det, tack. Det har du rätt i, ska prova det nästa helg då jag ska dit igen på ponnyhoppning.

annaattlid.se

Thorsson
0

Synd att jag inte kunde hänga med. Hade velat ha bättre bilder.

Forssen20
0

Körde du utan blixt? :O UNDERBARA KORT!

Anna
0

#11 Ja, utan blixt. Försöker alltid undvika blixt vid all hästfotografering. Tack!

annaattlid.se

Granatapple
0

Som vanligt håller korten otroligt hög standard. Bild 1 är ju helt klockren, både hästen och ryttaren utstålar en vilja att komma över hindret! Grymt bra bilder! Go girl!