Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 19-köpes-säljes-eller-bytes
Läst 942 ggr
Jojaton
0

Käna pengar?

Ska sälja min Canon eos 400D och köpa en Nikon D80 (som många av er redan säkert vet). Men just nu känns det som om jag aldrig kommer kunna skrapa ihop dom 10 000 kronor som D80:n kostar under detta millenium, så, till frågan; är det någon som har några bra tips på hur man snabbt känar ihop pengar?

Bara för att berätta så har jag för tillfället 1700 kronor ungefär, har planerat att sälja 400D för minst 5500 ungefär (med ett teleobjektiv + två minneskort, orginalkartong osv. Är det ett rimligt pris?(Inköpt i Maj -07)) Vilket blir 7200 kronor. Får 300 kr i månaden, kan lägga undan mellan 200-250 kr (en riktig Spara är jag xD), och kommer antagligen få pengar i julklapp.

Johanna - Instagram

Toltaren
0

Jobba :D Kratta löv är ju jättebra nu på hösten :) Jag har också så smått "Jobbat" i en liten affär där jag fick 20kr/timmen xD Sen hade jag råd med nytt objektiv! Sen kan man ju också sälja av lite gammla leksaker, finns nog en hel del som är intresserade att köpa ^^

Jojaton
0

#1 Okej, tackar xD

Johanna - Instagram

divansson
0

precis, kratta löv som fg. sa.. sen typ, hjälpa till i en affär ibland, djurvakt och sådant..

Emelie-G
0

Eftersom att såpass mycket ingår och att allt är relativt nytt tror jag att du skulle kunna få ca 7000:- för det. Du kan ju alltid börja med att annonsera ut det till det priset, och om ingen nappar sänker du det stegvis.

För att tjäna pengar kan du väl göra det klassiska; gå ut med hundar och passa barn ;)

Anna
0

Vad gav du för allt när du köpte det nytt?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Jojaton
0

#4 & #5 Har gett 7200 för allt tror jag. Så 7000 tror jag inte jag får för den. Men kanske 6500 iaf. Man behöver väl kanske inte säga till köparna vad man köpte den för xD

Johanna - Instagram

Lininaa
0

#6 Kan ju hända att dom frågar, och då måste du ;)

jojjehanna
0

Varför sälja om du har sås vårt att hitta pengar till nytt?

jojjehanna
0

PS Tjäna pengar stavar man…

Isak
0

Ska du byta enbart för att du tycker den känns för liten? Båda kamerorna levererar bra bilder, så då borde det väl nästan vara mer ekonomiskt att köpa ett batterigrepp istället ? Sen kan du spara ihop till ett bra objektiv istället.

Hälsningar

Alexander

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

The-Photo
0

Håller med #10

ElinSvensson
0

annars är jag ganska sugen på din kamera, letar nu, har tittat mycket på 350D. men jag kan inte köpa den i sådna fall efter jul (a) men jaja, det lär ju inte bli så, men vart bor du ? ifall den i sådana fall behöver skickas långt eller så x)

Jojaton
0

#10 Tycker mkt bättre om D80:n i övrigt också.
#12 Bor i Skåne xD

Johanna - Instagram

SaraPersson
0

Knäppt kort åt privatpersoner och sälj, med kameran du har nu :) det är ju ändå en bra kamera. Då tjänar du ihop till den nya ;)

ElinSvensson
0

#13 okej, ja bor i småland x) så då är det ju inte jätte långt ifråån :O

hur mkt hade tänkt att sälja den för (A)

Jojaton
0

#15 Okej ;D Jag vet inte riktigt… Vill gärna få olika bud på den så att jag kan få så mycket som möjligt för den xD

Johanna - Instagram

ElinSvensson
0

haha x) förstår det xP aja jag har ändå inte pengar förrens om 2 månader :P

Jojaton
0

#17 men det är baraa bra, har inte heller pengarna till D80 än (de som blir kvar efter det att jag sålt 400D)

Johanna - Instagram

[michaelalundgren]
0

Jag sålde min 350D för 6500 kr med utrustning. Spenderade 2000 kr (XD) och sen var min mamma snäll och la ut resterande 12.000 kr så jag kunde köpa min älskade Konrad (Nikon D80).

I detta paket ingick då:
Nikon D80 - hus
18-70mm - objektiv
SB-800 - externblixt
och ett batterigrepp.

Jag älskar min kamera, men som det är just nu kan jag inte tänka mig att fota utan batterigreppet. Så himla härligt!

ElinSvensson
0

#18 haha jasså :O kanske kan bli ett köp där då ;)

Jojaton
0

#20 Har du msn? Adda isåfall johanna.sarkar@hotmail.com

#19 Är mest intresserad av D80:n med ett 18-135, då jag själv hade ett 28-80 till min 400D och tyckte det var liite lite. 18-70 är ju inte mycket bättre då.. :S

Johanna - Instagram

ElinSvensson
0

jag addar ;)

Jojaton
0

Bra :D

Johanna - Instagram