Porträtt

#0. hästen ser bara trött ut.
#1. Det är ingen nyfiken blick. ser mest rädd/ledsen ut…?
#2. Det är samma som förgående..
#1-2 kan bero på blixtreflexen som syns i ögat.
fina bilder bra skärpa och fint skärpedjup Men bakgrunden är helt fel, den bruna hästen smälter in i bakgrunden och man kan inte se motivet utan att titta noga. Bättre med den svarta. Jag gillar utrycket på hästarna. Men för mig var det inte något speciellt vanliga hästporträtt helt enkelt. Fortsätt jobba för att hitta känslan i bilden!
-Elina Lingman
Det är fina bilder, men som Elina sa så smälter den mörkbruna hästen in i bakgrunden.
Jag tycker hästarna har bra uttryck, håller inte alls med Linda i #3. Och ser inte ut som om de är fotade med blixt ens.
#3 Det är inga blixtreflexer, skulle snarare gissa på att det är solen som speglar sig..
På #1 och #2 har hästarna alerta och fina uttryck, medan på #0 ser hästen lite trött ut. Sen hade jag gärna velat ha en ljusare bakrund, så att huvuderna inte smälter in lika mycket!
#6. ok ;D
#0 På den här bilden ser hästen lite trött och och jag tror även att det förstärks av att du tagit med så mycket av halsen. Det gör att hästen ser ut att luta lite framåt och därför även ser trött ut. Det hade nog blivit bättre om du bara fått med huvudet och beskurit i stående format.
#1 Den här är bättre! Hästen ser mycket piggare ut. Ändå tycker jag att det kanske är aningens för mycket hals. Lite mer luft åt höger hade inte skadat ;)
#2 Även denna mer luft till höger.
http://www.regret-nothing.com
Du har fått bra svar men jag tycker att bild #0 är lite tråkigt uttryck och bild #1 samt #2 har mkt bättre uttryck m. nyfikna hästar :D Bra skärpa, färger, vinklar osv..
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Håller med Monday.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Tack för alla komentarer :)
Tycker att det ser rätt bra ut, fint motiv. Dock smälter den bruna hästen in i bakrunden.
Måste bara fråga. Vad har så många emot reflexer i ögonen? Hur snyggt är det med ett svart hål på en skala? Jag för min del brukar lägga in en ljusreflex i photoshop då jag inte fått någon. Det gör hästens ögon piggare och ger hästen mer liv. För om ni inte tänkte på det så är det första man tittar på ögonen, vill man då titta in i ett svart hål? Inte jag.
Jag håller med Elin.
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo
Jag håller också med Elin. En liten ljusreflex i form av en prick brukar jag lägga in efteråt ifall det inte naturligt blev en sådan.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#14 #15 #16 håller fullkomligt med er :) Det skall inte bara vara svart. Som bild #0