Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 587 ggr
Thorsson
0

Sönder?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror min syster har pillat sönder min flaschblixt. Hon har tagit i springan med nageln ( se bild ) och tryckt upp så den är glapp. den går upp ganska lätt nu. Är den trasig???

Sedan har jag ett till problem. Jag trivs inte med min kamera, funderar på att se om köpet kan gå tillbaks eller något. Se om jag kan sälja den med båda minneskorten och få ut lite för den. sedan se om det är någon som vill sälja sin system lite billigare.. Eller vad tycker ni om det?

Jojaton
0

Fungerar det att ta blixtbilder? Hade någon gjort så med min kamera hade den varit död! xD Jag hade krävt att de betalade så att jag kunde köpa en ny, inga undantag.

Jag har en Canon eos 400D, med ett 80-200f/4,5-5,6, två minneskort (CF Ultra II 2 GB och CF Extreme III 1 GB). Vill ha minst 6000 för den, men ska lägga den på bud, så vet itne vad slutpriset hamnar på.

Johanna - Instagram

Thorsson
0

Ja, blixten fungerar, men tänkte om den skulle kunna fara upp om man bara vände kameran upp och ner. så att den inte bara va glapp utan fästet iinne i gluggen hade gått sönder.

Ville ha en 400D innan, dock så hade jag inte råd. och alla sparpengar till lät bara en billig kamera i början, sedan sparpengarna till min canon, sedan ersättningen för min Canon till fujin. Har ingen jag kan låna pengar av då alla lånar av mig.  Lägger alla mina besparingar på delfoderhästen. snart köper ho väl Calle så jag kan börja spara..

Emelie-G
0

#2 Vänd kameran uppochner och testa då, stannar blixten på plats?

Thorsson
0

jo, den sitter fast. men OM, den skulle få för sig att glappa mer. kan man kräva ut det då? på garantin?

neonrosa
0

Vad är det för kamera du har nu?

Isak
0

Det är inte säkert att du kan få ut det på garantin, eftersom du skriver att det troligtvis är din syster som pillat. Har du tur kan du få det på garanti, men ta det inte för givet.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Thorsson
0

#5. en fji finepix s6500fd……
#6. ok Isak..