Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 393 ggr
Twinlight
0

Vilken kamera?

Nu är det så här att jag går i tankarna på att köpa en digital systemkamera…

"Problemet" är då bara det att jag inte riktigt vet vilket märke det ska vara, och vilken modell.

Jag har lånat min fasters Canon EOS 350D och den kändes näst intill perfekt, men jag har inte prövat någon annan modell, eller märke så jag vet ju inte vad som kan bli bättre.

Jag fotar mest hästar, men också lite natur och andra djur.

Vilka objektiv passar bäst till det och så?

Jag är ju ren nybörjare inom sånt här och behöver alla råd jag kan få.. <'3

Jag tror nästan att det lutar åt Canon EOS 350D eftersom att den både kommer sjunka i priset till sommarn då jag ska köpa, och det blir troligen en begagnad då man kan få med ett och annat objektiv till och andra tillbehör.

Jag har ju inte hur mycket pengar som helst :)

The-Photo
0

Hur mycket är max priset?

Den har ju ersatts av Canon EOS 400d

Emelie-G
0

Har du läst våra artiklar Att köpa kamera del 1 och del 2, samt Objektiv till hästfotografering?

Gör gärna det och se om du får svar på någon fråga, om inte ska jag försöka svara så gott jag kan :)

Twinlight
0

#1 Ja.. Det vet jag inte riktigt sådär, men kanske 5.000-6.000 kr…

#2 Nej det har jag inte, ska göra det genast :D

Lininaa
0

Om en EOS 350D känns bra, köp en sådan. MEn det skadar ju inte att prova andra först, åk runt i affärer och be att få känna på kamerorna!

På tex Blocket finns massor av begagnade EOS 350D.
Här är en, här är en annan, och här en tredje.

Emelie-G
0

Är du ute efter begagnat kan du, förutom blocket, även kolla på fotosidans annonsmarknad, ser nästan dagligen annonser där på 350D med tillbehör :)

Isak
0

I och med att din faster har en Canon så vore det ju hyfsat bra. På det viset kan ni ju låna av varandra.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Twinlight
0

#4 Tack för rådet :) Många säger att Nikon inte känns så plastiga som Canon.. Stämmer det tror du?

#5 Tack så mycket :) Jag har inte vetat om så många annonsplatser.

#6 Ja, jag har tänkt på det litegrann. Ifall jag inte riktigt förstår något kan jag ju fråga henne som köpte den för något år sedan.

Lininaa
0

#7 Jag tror att det är väldigt personligt vad man tycker. Men om jag ska säga vad jag tycker så, ja. Jag tycker faktiskt att Canons kameror känns lite plastigare än Nikons. Fast av Canonkamerorna är det då bara EOS 350D och EOS 400D som jag kännt på.

The-Photo
0

#7 Det får du avgöra själv om Canons kameror är plastiga,gillar man inte det får man väl ta och köpa sig en blyklump :)

Twinlight
0

#8 Okej. Jag har inte känt på någon Nikon så jag får nog göra det :)