Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 862 ggr
Anna
0

Skimmel kikar fram

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om den här bilden?

Ett foto jag tog i vintras som ni kanske ser, på min medryttarhäst som kikar fram bakom husväggen. Jag har inte gjort mer än klona bort två grimskaft som hängde på staketet.

Så nu vill jag ha konstruktiv kritik!

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

j114
0

Bilden är jätte charmig! Tycker verkligen om motivet! Men jag tycker att den ser konstig ut. Både hästen och staketet har jätte starka kanter mot bakgrunden, ser i princip inklippt ut. Det blir jobbigt att titta på bilden av de skarpa kanterna. Tycker du har lite väl mycket luft över hästen. Hade vart finare utan grimma också, men inget som igentligen stör mig allmänt.

Jaqueline

Essgarde
0

Jag gillar de starka färgerna, men kan hålla med om att det är lite väl mkt kontraster. Tycker även att det är för mkt luft över hästen, annars mkt vacker bakgrund. Jättesöt häst förresten!

MVH Fredrika

KarolinaNowak
0

Jag gillar bilden. Färgerna är jätte vackra och hästen ser lite mystisk ut, nästan som om den skulle dölja något. En bild som skulle se bra ut inramad på väggen.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

[michaelalundgren]
0

Jag gillar bilden väldigt mycket. Dom skarpa och klara färgerna till den oskarpa bakgrunden. Det är något jag gillar.

Håller med som ovan, den ser lite hemlig ut, och skulle gärna få sitta på min vägg ;)

Anna
0

#1, #2 Tack så mycket! Ni har nog rätt med att det är lite för mycket luft över.

#3, #4 Tack! :) Roligt att höra.

annaattlid.se

ciss
0

Hästen är otroligt vacker! Men jag gillar inte väggen, gillar bilder som är mindre luftiga.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

icerman84
0

Jag håller inte med dom andra om att det är för mycket luft ovanför hästen. Tycker snarare det ökar känslan om att hästen är magisk och liten.
Tycker bilden in i en julsaga eller julkalender.

Men det finns en sak jag skulle vilja ändra på… skulle vilja att staketet var i gamal stil (grått o gamalt) och med mindre kontrast.

Riktigt härlig bild!

Anna
0

#7 Tack så mycket. Kan hålla med dig om staketet!

MVH Anna

annaattlid.se

Martin
0

#0 Gillar verkligen den bilden. Fina klara färger, bra komposition och skärpan sitter där den skall. Ett kanonfoto helt enkelt.

mvh Martin

Anna
0

#9 Tack så jättemycket!

annaattlid.se

jojjehanna
0

Anna, du får lägga ut fler NYA bilder, jag har ju redan sett dessa i det andra forumet Glad

Anna
0

#11 Glad Det ska jag göra så fort jag har tid och har tagit några nya som jag tycker är värda att läggas upp!

annaattlid.se

Talismana
0

Bilden var riktigt härlig! Men jag irreterar mig över grimmstumpen (?) som hänger ner vid Windys mun .. :/
Annars super härlig bild! :D

Mvh Erica

jojjehanna
0

Håller med #13 och eftersom du, Anna, är så duktig på photoshop så är det nog ingen konst att få bort den.

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#13, #14: Såhär? Och tack!

MVH Anna

annaattlid.se

Talismana
0

#15 - SUPER! :D Nu blev det mycket bättre ! :)

Mvh Erica

jojjehanna
0

Japp!

Anna
0

Funderar faktiskt på att göra en förstoring på den och hänga upp på väggen.. :) Vad tror ni om det?

annaattlid.se

Essgarde
0

Det tycker jag absolut du ska göra, det är ju en jättehärlig bild!

MVH Fredrika

Talismana
0

#18 - Absolut! Det är verkligen en jätte vacker bild som nog passar på allas vägg ;)

Mvh Erica

neonrosa
0

Var verkligen nöjd med denna bild Anna! Håller med #7 om att bilden skulle passa in i en julsaga/julkalender. Blev ännu bättre i #15.

Jättebra jobbat! :)<3

Magster
0

Bilden är ju helt fantastisk men jag tycker kanske att själva Windy är lite liten i jämförelse emd huset. Färgerna ser även lite för klarar ut..

Annars så har du fångat henne perfekt {v}

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

#22 Tack! Tyvärr kan jag varken göra Windy större eller förminska huset, lite svårt kanske, haha. ;)

annaattlid.se

Anna77
0

Mycket fin bild! spännande att titta på!

senna
0

Jättefin bild. Älskar hur Windy kikar fram :). Bilden blev väldigt skarp, super fina färger!

Anna
0

Puttar upp den här gamla tråden lite… :)

Eftersom jag fortfarande är väldigt nöjd över den här bilden skulle det vara kul med mer kritik!

annaattlid.se

Marija
0

Säger som dom flesta föregående, lite mycket kontraster tycker jag. Tycker att bilden är riktigt mysig, ger julkänslor, vilka förstärks av det röda staketet. Jätte mysigt :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Cavello
0

Mysig bild men skärpan som ligger som ett vitt streck runt Windys huvud förstör. Använt för mycket radie?

Lizzan
0

Charmig, men stör mig på väggen-

ElinH
0

Den var snygg, charmig :) Men jag tycker dock att man får se lite för mycket av väggen. Du skulle ha tagit ett steg till åt vänster. ;)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

E-Lingman
0

Jag gillar inte alls bilden, den är för skarp att se på och jag får bara ont i ögonen. Jag ser att bilden är tagen förra året och du har ju utvecklats enormt mycket sen dess. Men nej anna det här är inte bra, det är platt kallt stelt och ser inklippt ut. Ajabaja ;)

Thorsen
0

Supercharmig bild! Fint uttryck, fina färger. Håller inte med de flesta om att det är för mycket luft ovanför hästen, jag tycker att det passar in! Sätt upp på väggen säger jag bara! :)

ElinH
0

#31 Du har en poäng i att det faktiskt ser ut som om hästen vore ditklippt..

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Xanon
0

Jag skulle ha klonat bort stumpen under mulen om jag var dig…

A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.

Anna
0

#34 Det är gjort i inlägg #15.

annaattlid.se