Gymkhanabilder
Var idag iväg och fotograferade gymkhana. Vädret var väldigt tråkigt, blåste kallt och var gråblå himmel (kändes verkligen lockande att råna en bank och köpa ett objektiv med lite längre brännvidd och sörre bländare).När solen väl tittade fram så var det mellan grenarna, när de ändrade banan. Exprimenterade en hel del med manuella inställningar vilket gav mkt bättre resultat än sportläget. det var mycket klurigare och svårare, men 100 gånger så roligt!
Kom ganska snart fram till att att det inte var så stor idé att hitta en "ren" bakgrund, gräsbanan var täckt av hästar, slalompinnar, hinkar etc.
Första bilden här är min personliga favorit. Tråkigt med hästarna i bakgrunden, men gillar ryttarens fokusering på ringen som hon tappar.
#0 Snacka om koncentration! :) Förmedlar verkligen sporten tycker jag.
Säger som #2!
Bra bilder efter att jag fick höra hur molnigt det var när du fotograferade. Vad hade du för inställningar, körde du auto eller manuellt?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Vilka manuella inställningar tyckte du fungerade bäst idag?
Jag tyckte nog att #1 var lite för tight beskuren, särkilt hade jag önskat lite mer luft framför hästen.
#4 #5 Använde minsta bländaren (=f4-5.6) och ISO 400 eller 800, beroende på tjockleken på molnen som täckte solen. Slutartiden varierade från allt mellan 1/800 sek till 1/2500 sek, beroende på ISOn, hästens färg, ljuset osv.
Fjärde och sista bilden. Ryttarens koncentrerade ansikte tillsammans med hästens "skrattande" ser lite roligt ut, kanske bara jag som tycker så?
Konstruktiv kritik välkomnas! :)
MVH Emelie
#6 Riktigt härlig bild!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Bild 1: Jag gillar precis som du att ryttaren kollar på ringen. Synd på bakgrunden. Annars en superfin bild.
Bild 2: Häftigt ögonblick, men jag skulle vilja ha lite mer luft till vänster om hästen. Den beskäringen du gjorde senast var mycket bättre, men jag skulle nog ändå vilja ha liite mer luft till vänster.
Bild 3: Vilken bild! Full med action. Här är bakgrunden mycket bättre också. Inte lika rörig.
Bild 4: Samma sak här som i bild 3. Inte lika rörig bakgrund. Bra bild.

Underbara bilder! Gymkhana är ju så häftigt. Min förra ponny är nu gymkhanaponny och tävlar för Nääs. Underbar sport verkligen
MVH Fredrika
#10 Tack för både kritik och beröm!
#11 Tack! Ja verkligen, mycket fart och action. Blir lika imponerad varje gång över hur duktiga ryttarna är på att hoppa upp och ner från hästarna. Nääs var där igår, hur ser ponnyn ut? Kanske har någon bild :)

#12 Enya heter hon, en brun ponny med stjärn och vit kota på höger bak.
MVH Fredrika
Tyvärr, har ingen bild på henne.

Vilket super bra bilder! :D Jag gillar bild nummer 2!
Det är så typiskt gymkhana att snabbt behöva hoppa av och upp!
Du är skitduktigt!

Ursnyggt!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Tack så mycket, vad glad jag blir!

#6 #8 Haha XD Jenny och Celine. Jag tycker att du fotar bra bilder på Gymkhana. Själv tycker jag att det är jobbigt i och med att den nästan alltid är en häst i bakrunden.
Ursöta bilder, Härligt beskurna tycker jag! :)
/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se
Fint :)
Den första Bilden du har tagit är på min medryttarhäst presley :D