Hjälp mig!
Hur övertalar man sina föräldrar att få en systemkamera? :O
Jag är nästan desperat nu! x''D
Helst försöka få dem att köpa den i julklapp, eller i present
då jag fyller i februari. Snälla, hjälp mig! :P
Jag vet inte riktigt hur du ska övertala dem, systemkameror är DYRA. Mina föräldrar skulle aldrig ha haft råd att köpa en till mig så jag vet inte hur jag skulle ha gjort.
När jag ville ha ett nytt objektiv så betalade pappa hälften och jag fick städa huset en gång i veckan i 4 veckor. (Stort hus 7rum och kök + stor tvättstuga och 2 hallar) Sen när jag gjorde det så var han snäll och betalade hela objektivet själv :)
Du kanske kan göra nått liknande?
Min systemkamera köpte jag själv utav de försäkringspengar som blev över efter jag måsta avliva hästen min :(
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Önska dig pengar till att köpa en kanske? Jag önskar mig pengar i julklapp och födelsedagspresent till en systemkamera :)
Önska dig pengar och ingenting annat?
Hjälp till hemma?
Lägg undan så mycket du kan av månadspengen varje månad?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
sa att jag ville ha kamera istället för moppe + att jag tyckte de va rättvist då min syster hade fått en häst ;P
Jag skaffade mig extrajobb och sparade lite av månadspengen, julpengar och födelsedagspengar för att ha råd med kamerna för drygt 1 år sen.
Jag fick pengar på jul + på min födelsedag. Också sparade jag alla månadspengar och till slut hade jag råd.. Men min pappa var snäll och betalade 1000 kronor! ;)
Hör om dem går med på att betala hälften om du sparar ihop hälften själv ;)

Fick diabetes (Inte via för mycket socker), fick försäkringspengar och så fick jag ta ut till min underbara kameris/Rasmus :P
Tack för alla tips! :D
#7 Det har dem redan gått med på för länge, länge sen. ;)