Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 19-köpes-säljes-eller-bytes
Läst 733 ggr
Thorsen
0

Till salu: Nikon D40 m. objektiv.

Jag har nu bestämt mig för att sälja min D40, då jag nästan har köpt en Nikon D70. Den är i mycket bra skick, och väldigt lättanvänd. Den är inköpt för runt ca. 7300:-, och eftersom att det medföljer två stycken objektiv också, så kommer den att säljas för ca. 5500:-.

Detta medföljer:

• Nikon AF-S DX 55-200/4-5,6G ED . 2300:-
  • Nikon AF-S DX 18-55/3,5-5,6G ED . Kitobjektiv
  • 512MB Minneskort . 249:-

Även batteri + laddare medföljer självklart.

Intresserad? Hör av dig. sarah.thorsen94@hotmail.com.

Berglund
0

Priset är för högt för att vara en begagnad. 6500 är priset totalt ungefär.

Eftersom den är begagnad kanske 4000 - 4500 :-

Anna
0

Tycker priset är rätt bra med tanke på det som medföljer.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

xlsx
0

Jag tror du kommer att ångra dig senare om du byter ner dig från en ny kamera till gammal bara för att få loss några tusenlappar. Det är nog bättre att spara lite på kommande inkomster för att köpa det du vill.

Thorsen
0

#1 Nu har du kanske inte riktigt läst riktigt noga! Som ny kostade kameran runt 7300:- m. kitobjektivet. Sedan så ingår ju ett som jag köpt efteråt, som kostade ca. 2300:-. Och jag tycker att det priset verkade rimligt, då det även följer med det objektivet & minneskortet!

Thorsen
0

#3 Jag kommer inte att tjäna några tusenlappar. Jag kommer däremot bli av med några hundra. Kameran som jag ska köpa kostar 5900:-. Så jag får lägga ut en del pengar, och det tjänar jag ingenting på, bara en bättre kamera.

xlsx
0

#5   Med tanke på din ålder, 13 år, hoppas jag dina föräldrar är med och hjälper dig i den här affären. För det känns som om någon försöker lura dig till en mindre bra affär. Lycka till och hoppas du inte blir lurad av någon vuxen person.

xlsx
0

#4    En köpare idag bör ju rimligtvis jämföra med nypriset idag och inte priset innan senaste prissänkning. En Nikon D40 med optik 15-55 kostar idag 5000 kr, kolla här

Hos Cyberphoto köper du din kamera med bägge objektiven för 6800 kr, kolla här

Nikon AF-S DX 55-200/4-5,6G ED kostar nytt idag 2000 kr, kolla här

Anna
0

Oj, har D40:n sjunkit i pris så mycket?

Då tycker jag nog också att 5500kr är lite högt.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Thorsen
0

Jag kanske ska sänka priset lite . . . Eller så får jag testa och se.  Ska lägga in en annons på fotosidan också.

SaraPersson
0

ja, jag tycker du ska prova först :) för om kameran är i bra skick och objektiven också. För det skiljer ju ändå till nypriset. Annars är det väl bara att sänka priset om det inte fungerar ;)

Thorsen
0

#10 Jo, kameran har inte en enda repa, inte heller objektiven. :)