Vita ögon?
Verkligen något man skulle ha nytta av att kunna. Vet tyvärr inget själv…
Har föresten glömt bort hur man tar bort röda ögon ;o
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Gå in på kanaler, i RGB-kanalen markerar du ögonen, sen går du in i blå elle grön och kopierar där ögonen är som mörkast, sen går du in i den andra + den röda och klistrar in. Klart!
går det inte bara att färga dem lite?
har aldrig fått vita ögon på nån bild jag villat spara så jag vet ej hur man annars kan göra
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Nej, det ser inte klokt ut när man målar i eller fyller eller så
Eller så använder man "Ta bort röda ögon" verktyget i PS.
Ursäkta att jag kapar tråden lite….
#5 - Vart finns det? Hur ser det ut?
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Finns nog bara i Elementaversionerna och ser ut som ett rött öga annars finns det i Picasa och kanske i GIMP/Photo Filtre.

Hur funkar det då? Hittade det i photoshop CS 1 också
burn tool?

Hur använder man verktygen då? Hjälper inte att bara skriva namnen =P
ögon verktyget jag nämnde kan vara lite knepigt på vita ögon men jag brukar gjöra så att jag markerar ögat o lägger det i ett eget lager då blir inte röda delar i bilden påverkade sedanfår man prova sig fram och sedan avslutar jag med Burn tool och tar bort det sista och eller mörkar ner vissa delar
hoppas du förstår jag förklarar så otroligt dåligt :S :$
Tog mig friheten att prova lite på din bild hoppas det var ok :$ eftersom det vita var kraftig har jag använt mig av lagerstil färgövertäckning och färgat det vita och sedan jobbat med den "nya färgen" jag valde en brun i utkanten av ögat hmm blev inte helt nöjd men kunde inte få till det vänstar ögat sett från mitt håll.