Fotografera hästhoppning ..
Fick mitt sommarjobb klart för två veckor sedan. 20 st. tvådagars tävlingar inom hästhoppning.
Har aldrig fotograferat hästar tidigare, bara fotboll, STCC och en massa andra konstiga sporter. Han som kommer bli min chef sa att detta kommer jag klara direkt. "Det är ungefär som STCC bara att det är hästar istället" sa han.
Men tänkte att det är nog ändå bäst att fråga vad tycker ni man borde tänka på?
/B.
Vad roligt för dig, och grattis!
här finns det en liten artikel om hästhoppning =)
http://hastfoto.ifokus.se/Default.aspx?ArticleId=87c0a441-37d7-4048-a17b-9dc8cfa75081
Grattis till jobbet!
Läs gärna igenom våra artiklar om att fotografera hästar, de ska nog kunna hjälpa dig lite.
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#1 Tack för länk till artikeln, verkligen intressant och fick faktiskt lite att tänka på.
#2 Tack så mycket, blev dock lite förvånad över jobbet i och med att jag inte har någon som helst bakrund med hästar.
Förresten, angående objektiv. Använder man mycket vidvinkel ?
/B.
Vad kul! Vilket företag ska du jobba för?
Nej, man använder mest tele för att proportionerna inte ska bli konstiga.
#4 Ett företag som heter Horse-Show. Okej, tele låter bra. Har ett 70-200 2.8L och ett 300 2.8L så jag tror jag klarar mig.
Något annat man behöver tänka på?

Grattis vad kul, och du verkar ju ha jättebra objektiv ;)
Försök att få ren bakgrund (inte så mycket störande moment i bakgrunden).
#5 Misstänkte nästan det! Har fått samma erbjudande nämligen fast i mina hemtrakter. Har du F-skatt?
#7 F-skatt är löst sen ett tag tillbaka. Tackade du ja ?
#8 Japp, det gjorde jag. "Ägaren" till Horse-show var här för ett tag sen och pratade lite om vad de gjorde osv. Men provar att adda din msn så kan vi prata mer :)
Vilket underbart sommarjobb! :D Grattis
Vad är det fö företag? Aldrig hört talas om och hittade ej på snabbsökning. Har de hemsida med exempelbilder?
Funderar också på vad det är för företag.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#11, #12 Företaget är som jag fattat det nystartat. Har funnits i annan form tidigare. Hemsidan är "Under uppbyggnad" enligt han som äger det. Har typ ingen koll alls, ska träffa han igen om några veckor.
Som Andreasson säger är det helt nytt. Men Andreason vet du några mer som troligen ska fota för dem? Han sa att det var några till.
Cavello, neop .. Vet faktiskt inte fler .. Han ska ju fota själv också ..