Dressyrbilder
Var idag iväg en snabbis och fotograferade en regional dressyrtävling, mest för att sätta nya objektivet på prov. Manegen var väldigt mörk, bortsett från en liten fläck på ca 10x10 m. Eftersom det alltid var trav över den fläcken blev det inte särskilt stor variation på bilderna, men bifogar två som ni gärna får säga vad ni tycker om.
Bild 1: Ska vid tillfälle klona bort dressyrstaketet i förgrunden.
f2,8, 1/200 & ISO 1600
#0 - Fint! Fast jag tycker att dressyrstaketet förstör bilden lite grann. Skulle även vela se lite mera luft över.
#1 - Verkligen superfin! Bra del av steget, inte så väldigt brusig. Hästen är också ursnygg! Skulle dock även här velat se mer luft över.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#0 Lite väl brusig, och staketet stör. Annars gillar jag bilden, den känns så harmonisk på något sätt.
#1 Denna bilden gillade jag väldigt mycket, men den skulle dock vara ännu bättre om ekipaget inte var lika centrerat. Jättefint annars!

#0 Säger mig ingenting, det enda som jag gillar är huvudet.
#1 Mycket bättre! Lite mer luft ovanför och framför ekipaget och det är lite väl mycket blåaktig ton i bilden.
#1 väldigt brusigt men det kan knappt inte hjälpas vid inomhus fotografering annars helt okej förutom att färgerna känns lite dassiga. Det är synd att staketet är med då det stör en del.
#2 även denna har lite dassig färger och kanske lite för mycket blå stick i sig men som den andra så är det en väldigt bra innomhus bild.