Mängdrabatt?
Jag undar nu lite. Har ni mändrabatt till era kunder om dom vill köpa bilder av er?
Isåfall, när börjar den gälla? (exempelvis vid köp av +5 bilder/+10 bilder osv)
Har ni mer rabatt ju fler bilder man köper? (tex - 5kr/bild vid köp av +5 bilder, - 10kr/bild vid köp av +10 bilder osv)
Och, hur mycket rabatt får kunderna vid mändrabatten? (tex - 5kr, -10kr osv)
Vill gärna ha svar ^^,
Johanna - Instagram
Nej, jag har ingen mängdrabatt. Men om de kanske köper över 10-15 bilder per köp så ska jag fundera på det men som det är nu så har jag ingen mängdrabatt.
Ja, jag brukar ge mängdrabatt ganska snabbt och lite godtyckligt måste jag erkänna. Men beställer de för flera hundra så känns det helt Ok att överraska med en 50-lapp eller så. Eller om de har flera förstoringar och ett litet kort ge detta gratis eller tex ta betalt för 5 fast de beställt 6 (skriva som mängdrabatt då).
Jag ger mängdrabatt när jag själv tycker det kan "behövas"…
När jag sålde bilder för ca 720kr för några veckor sedan till en hingstägare, fick hon en femtiolapp, tror jag, bortdraget. Sådant uppskattas alltid!
Så jag svarar ungefär som #2.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag brukar ofta skicka med lite extra bilder eller andra roliga saker som t.ex ett vykort av bilden eller så istället för rabatt :) det uppskattas också !

Jag säljer inga färdiga foton utan bara digitala bilder, och jag brukar skicka med en massa extra filer till dem som beställer mer än en bild.
Det är alltid roligt att överraska och jag vet hur glad jag blir själv om jag får något extra!