Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 491 ggr
ElinH
0

AAAAH. ÅHNEJ

Kolla här vad de skriver på nikons hemsida:

"Allt du behöver göra är att sätta på AUTO-läget, komponera bilden i den klara, ljusa sökaren och trycka på avtryckaren."

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lininaa
0

Hm, vadådå?

Anna
0

Vad menar du? Vad är fel med detta?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

ElinH
0

Jo jag menar, det är som on de inte vill att man ens ska försöka lära sig att fota med något annat än den gröna rutan. :/

Det är svårt att förklara vad jag menar, men alltså. Varför lära sig fota på riktigt, använd bara grönarutan, så blir du världsbäst! Jag får lite den känslan :S Jag kanske är ensam om det? :S ;)

Men det är klart att man kan använda den, det är inte så jag menar, den är säkert jättebra att ha i början och vid vissa tillfällen.

:) Det är så jag tänker i alla fall.

/ ElinH

[Linsenhejhej]
0

Vad heter Nikons hemsida? :)

Lininaa
0

#3 Men det finns ju manuella intällningar också. Så det är ju bara att välja om man vill "lära sig fota på riktigt" eller vara "lite lat".. ;)

Marija
0

#4 - www.nikon.se antar jag?

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

gigytffyvbk
0

tror dom försöker förklara att kamerorna inte är så svåra för nybörjare, vilken nybörjare skulle köpa en kamera om det stog "bara att ställa in bländare, slutartider….."?

Yessica
0

Tror som Moa_winberg =)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

neonrosa
0

Jag förstår inte riktigt hur du menar? :S

Emelie-G
0

Vi är inte lika antiauto här som på bilddagbokens forum ;)

ElinSvensson
0

#10 men på bdb är dom flesta jätte tjuriga, :o hålelr på med sina fjortis grejjer hela tiden, eller vad dom kalalr det xP

Emelie-G
0

Jo jag håller med, så fort någon skriver något där klankar alla ner på den och kallar den fortis..

ElinSvensson
0

#13 . jag hjälpte en typ igår, och dom bara "va fan hjälper du henne för, vi vill inte ha ngr sådana här trädar", man bara tjena det är ett forum -.-

så tror dom att dom är bäst hela tiden xD

neonrosa
0

Haha jag tycker bdbs forum suger ^^ Mycket bättre här!

ElinSvensson
0

#14 ngt mkt bättre här :O mer ordning på trådarna! Och 10000 x trevligare människor :O ;D

Marija
0

Tycker alla är så elaka på bdb's forum, går MYCKET hellre in här och frågar, här får man dessutom mycket bättre svar, av seriösare människor.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Cavello
0

Haha, BDB's forum är under all kritik…

ElinH
0

BDB's forum kan dödödödödö. :O

Men jag kan hålla med er, de vill väl helt enkelt visa att alla kan använda kameran. Hade just varit inne på bdb forumet och blev väl en smula påverkad, haha XD

/ ElinH

Isak
0

Man kanske vill utvecklas som fotograf och känner därför kompaktens begränsningar. Därför investerar många i system. Sen är det ju helt naturligt att alla inte förstår sig på bländare och slutartid direkt när de börjar.

Därför vill de nog tala om att det finns ett helautomatikläge så att du kan komma igång direkt.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

ElinH
0

#19 Antagligen. Men man kan ju tolka det på väldigt många sätt. Ska jag vara ärlig så tycker jag faktiskt att man ska försöka lära sig åtminstonde lite om de vanligaste och viktigaste inställningarna innan man köper en system. Tänker man endå bara fota automatiskt kan man lika gärna ha en kompakt. Tycker jag iaf.

Annars vet man inte vad man köper en gång, utom att det är en kamera många tycker är bra.

/ ElinH