Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 385 ggr
Majsbecka
0

Ljusstarkt objektiv till D40

Jag letar ett ljusstarkt objektiv till min Nikon D40. Har letat på www.prisjakt.se men jag tycker inte att jag hittar något där :/ Skulle helst vilja ha ett som inte kostar mer än 3000 kr. Har du ett ljusstarkt objektiv till D40:n? Var köpte du de i så fall? Vad är "okej-gränsen" på bländaren för att fota inomhus i ridhus o.s.v?

Emelie-G
0

Jag har ett Sigma 70-200/2,8 till min D40, köpte det begagnat för 6000:-. "Okej-gränsen" på bländaren skulle jag tro ligger på 2,8.

ElinH
0

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=70-200macro_nikon

Ett sådant ska nog jag köpa om jag köper en d40x. :)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Emelie-G
0

#2 Den optiken köpte jag ganska nyligen, det är grymt! :)

ElinH
0

#3 VAD BRA :D  För det var ju inte så jättesvindyrt för att vara ett ljusstarkt heller =) Funkar macron bra?

/ ElinH

Emelie-G
0

#4 Det är ju ett fuskmacro, och kallas macro därför att närgränsen är något kortare än på den förra versionen. Det kan inte mäta sig med ett riktigt macroobjektiv, men det duger.

ElinH
0

#5 okej, låter som något för mig :)

/ ElinH

Majsbecka
0

Oj :o Finns det inge billigare x'D

Anna
0

Visst finns det billigare ljusstarka objektiv.

Frågan är ju vad du vill ha. Zoom? Fast? Vidvinkel? Macro?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Marija
0

#7 Ska man ha ett ljusstarkt (telezoom) får man räkna med att lägga ut några tusenlappar ;)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Majsbecka
0

#8 Ett zoom, fast de kanske bara till 55 eller 70.

#9 ja :) Hoppas bara att jag hittar ett som e tillräckligt billigt för att få mamma och pappa att köpa de i konfa present åt mig ^^, Annars tror jag att jag ska köpa ett vanligt zoom objektiv :)

Emelie-G
0

Begagnat är ju alltid ett alternativ :)

Majsbecka
0

#11 Aa, De e de ju ^^