Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 643 ggr
Anna
0

Porträtt av sto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var jag med en kompis och red två halvblod, efter ridningen fotograferade jag lite och fick då till det här porträttet på stoet Suprise.

Bilden togs i direkt solljus och bakgrunden blev ganska mörk av sig självt, jag har dock mörkat ner den ännu mer så att den blev helt svart.

Vad tycker ni om bilden? Vad kunde jag gjort bättre? Ber er bortse från loggan.

MVH Anna Attlid
www.annaattlid.se

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Granatapple
0

Wow, vilken bild! otroligt vacker. Har inga direkta synpunkter, men tycker att hästens huvud ser ut att vara i en konstig vinkel emot resten av kroppen, men det är kanske bara jag..

SaraPersson
0

Jag tycker den är jättefin. Gillar sådanna bilder. Hade önskat se lite mer av benen bara ! :)

Dellah
0

Håller med #2 :)

Anna
0

Tack hörni.

#2 Om jag tog med mer av benen tyckte jag att de kändes avhuggna, därför beskar jag såhär.

MVH Anna

annaattlid.se

Emelie-G
0

Kanonfin Anna, som alltid :D En del av mig vill se hela baken, en del inte, hm :p

Anna
0

#5 Aw tack =) <3 Jo jag hade lite problem med att beskära så den blev bra =P

annaattlid.se

EllaMarine
0

Jättefin bild ! Får man fråga hur du tog den som ? :) Står hästen i någon box lr så ?

Anna
0

#7 Hon står utomhus i sin hage, originalbakgrunden bestod av gröna trädkronor.

annaattlid.se

EllaMarine
0

#8 Okej, riktigt fin bild iaf ! :)

Essgarde
0

Riktigt snyggt Anna. Det är sånna bilder man ser på exempelvis flyinges hemsida. Underbart!

MVH Fredrika

Kattapult
0

Bilden är sååå fiin! Kanonbra!

Det enda, om man ska vara petig, är väl att hästens bak ser lite, lite "bucklig" ut.

Men bilden är väldigt vacker!

divansson
0

Grymt fin! tycker beskärningen vart bra, ljuset på hästen vart fin, hästen set glad ut, gillar uttrycket i ögat man ser.. men jag tycker också att baken vart bucklig.. annars Jättefin!

Anna
0

Puttar upp lite!

Fortfarande en bild jag är väldigt nöjd med, vill gärna ha mer kritik på den!

För att se den i större format, klicka här.

annaattlid.se

Promice
0

Jag skulle vilja ha lite mer luft åt vänster, så att man ser hela halsen, annars grymt fin :)

Hajda
0

Jättefin bild, mycket ståtlig häst också :) Skulle vara kul om man kunde få se orginalbilden?

Kazibum
0

Jag har inga kommentarer, bilden är fulländad!

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är originalet. Bara förminskad.

Som ni ser har jag mörkat bakgrunden, klonat bort gräset i munnen och grejat med kontrasterna lite.

#16 Tack så jättemycket :)

annaattlid.se

Ceciliajacobson
0

Hej Anna!

Tycker det är en mycket harmonisk bild som du lyckats bra med! Om nu kritik ska fram, så tycker jag att vinkel du fotat i kan uppfattas lite knasig. Beskärning är kanon, men som sagt vinkeln. Tror de blivit bättre om man fått hästen lite mer uppmärksam och därmed kanske lyft sitt huvud lite. Då hade du fått en perfekt bild, enligt mig! Ett annat förslag kan ju vara att du ställer dig mer framför hästen, men samtidigt är de spännande och annurlunda med nya vinklar!

Förövrigt gillar jag din bild! Mycket bra jobbat Anna.

Mvh Cecilia

touchie
0

oj det var ingen dålig bild helt fantastisk