Nikon SB-800
Någon här som har en? Tänkte spara ihop till en efter det att jag köpt D80:n, och ett Tamron 70-300. Tänkte först köpa en Nissin 622DI (?) men såg några recensioner på fotosidan, och de var inte särskilt positiva. Finns det några andra alternativ? Till Nikon då ;P
Johanna - Instagram
Jag har en Nikon SB 600 och är supernöjd :) Har fotat mycket med den och batteritiden räcker lääänge….
Jag har en SB-800 och tycker den fungerar alldeles utmärkt :) Skulle aldrig klara mig på bara kamerablixten nu..
#4 Har själv Canons 580Ex men har testat SB-800 på en D200. En riktigt bra blixt, Nikons värsta men ändå hyfsat billig. Något negativ kom inte jag på, gjorde inte något grundligt test men den fungerade perfekt och man får ju med omnibounce till den när man köper så det är ju positivt.
Canons 580Ex är starkare (högre ledtal) än Nikons SB-800, visst ibland är det en fördel men jag använder mest blixten som upplättning och då behöver man inte all kraften som 580Ex'n har.
Men SB-800 är ett riktigt bra val för dig Jojaton ..
#4 Nej, jag använder ingen bouncer. Tycker inte att det behövs så har inte köpt det.
Jag kan inte komma på något negativt med den, iof har jag inte testat den fullt ut, men än så länge behöver jag itne det heller.