Gaaaah!
Varför tar man alltid JPEG när det borde vara RAW, och glömmer kvar RAW-inställningen när man borde ha JPEG? -.-
Igår fotade jag lite på en ponny iallafall, hade tråkigt och tjaa.. Bilderna blev lite matta och gråa, och inte kan man göra så mkt åt det, eftersom det är JPEG. Men här kommer en bild som jag tkr blev ganska söt =) synd bara att ponnyn har krull i håret.. Klonat bort ett staket neråt höger på busken, syns det mkt..?
Säg vad ni tkr =)
Söt ponny! Bra vinkel och uttryck. Jag tycker inte det syns att något är bortklonat (: Bra jobbat!

Vilket krull, så charmigt!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Nää, vilken fin ponny, och vilken fin bild :)
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Jag ser det inte i alla fall x)
Man ser ingenting av själva staketet - men man ser att skägghåren (ingen aning om vad de heter! x) Morrhår kanske?^^ ) kommer igen:P Det är hur som hellst väldigt lätt att ta bort:) Urgullig ponny och bra vinkel.. Men den blev som sagt en aning grå, men tycker inte att det syns så mycket - man märker det ungefär lika mycket som morrhåren som växer i luften^^

#5 oj det hade jag missat (A) tack så mkt ^^
Equipage: känselhår heter det ;)

Jag tycker den jag fin, söt häst ;)
Fin Bild , tycker inte Kloningen syns Alls :P

tack igen :D
Tja, att man fotar raw istället för jpg gör ju egentligen inget eftersom man kan göra om raw till jpg, andra vägen är mer katastrof ju.
Jag ser det inte iaf :) Väldigt sött!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#11 nej, jag vet ;) grejen är att jag har ingen bra raw-konverterare så om man tagit några typ, skojbilder på kompisar och sånt (alltså bilder man inte ska göra ngt vettigt med) och så måste man sitta och öppna varje bild i PS vilket pga min smockfullahårddisk tar ungefär 5 min per bild.. visst går det, men ngt jobbigt ,)
Ladda ner en gratis Rawkonvertare då. Tex. Rawshooter Essentials =)

#14 jag har fått RAWshooter, ska bara orka installera det xD
alice vara lat. x')
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

för lat x)
Ser fint ut :)