Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 885 ggr
Anna
0

Hoppekipage - före & efter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Spenderade kvällen med att redigera en hoppbild från de nationella hopptävlingarna i Nybro den 17 juni.

Kommentera gärna både redigeringen och själva bilden!

Före >>

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter >>

Det jag gjorde; Klonade bort funktionär, tre flaggor, spöet och ryttarens sporre. Rätade upp, korrigerade färger, levels och kontraster. Lade på unsharp mask 35, och beskurit.

MVH Anna

annaattlid.se

Monday
0

Mycket bra redigerat! Vet hur irriterande det är när funktionärer står ivägen när man egentligen har bra sikt, och du redigerade bort henne bra.
Fast varför klonade du bort sporren och spöet? Jag tycker att eftersom hon använde dem sakerna så hörde det till och det störde inte alls bilden.

http://www.regret-nothing.com

Anna
0

#2 Tack så mycket!

Spöet var det en kompis som föreslog, och jag själv tyckte det blev bättre. Men självklart hade det inte varit speciellt störande att ha det kvar heller, det vara bara något jag gjorde när jag ändå höll på. Sporren tog jag bort pga vinkeln ryttaren har sin fot i. Sporren går rakt in i flanken på hästen och jag tyckte det såg obekvämt ut, och känslan "obekvämt" är inget jag vill ska uppstå när folk tittar på mina bilder. ;) Men den är inget störningsmoment direkt.

MVH Anna

annaattlid.se

SaraPersson
0

Den oredigerade:
Gillade var hästen var i språnget starkt. Men bilden känns lite brusig och många störande saker på bilden. Specielt funktionären som står framför. Gillar den inte så mycket.

Redigerad: Är detta samma bild? :D Den här bilden är superbra! Färgerna r mycket bättre och ingenting som stör förutom det där hinderstödet som står mitt framför hästen.. :) Superbra jobbat med redigeringen Anna!!

Cavello
0

Jättefin redigering Anna! Men vad gjorde funktionären nästan mitt framför hindret?

/ Matilda Andersson - www.mphotograph.2u.se

Anna
0

#4 Tack så jättemycket!

#5 Tack! Det ser ut som om hon står precis framför hindret och att hästen ska landa på henne i och med att man inte ser hennes fötter. Men jag lovar, hon stod längre ifrån än vad det ser ut! ;)

annaattlid.se

ElinSvensson
0

Haha, det är bea som står mitt ivägen x)

Cavello
0

Skönt det! Annars undrar man vad funktionärerna sysslar med :)

EllaMarine
0

Nu när jag vet att ryttaren har haft ett spö i handen stör jag mig på hennes hand ^^ Men grym redigering måste jag säga :D

Granatapple
0

otroligt snygg redigering, resultatet blev ju toppen. Det jag kan störa mig på lite är att du har redigerat bort flaggorna på hinderstöden, det blir otroligt snyggt utan, men egentligen så tillhör det ju hindret.. aja, det är kanske mer en smaksak.

[OliviaT]
0

Om jag inte ser fel, känner jag ryttarens familj, vet du vad ekipaget heter?

Anna
0

#11 Om jag inte har helt fel, Frida Mordenfeld på Franceska KLT

annaattlid.se

[OliviaT]
0

#12 Jag och hennes lilla syster heter Erica, vi har gått i samma klass sedan 1:an, känner hennes familj, och Frida och Erika är ju grymt duktiga :)

Anna
0

#13 Ja hon var duktig, och hästen är makalöst vacker! :)

annaattlid.se

[OliviaT]
0

dom har ALLTID fina och dutkigta hästar hemma :)

Lininaa
0

#1 Väldigt bra klonat!

Teja-Bea
0

Jättesnygg retuchering! Det enda som stör mig lite är vinkeln på ryttarens hand.. det syns faktiskt att det saknas ett spö där…

Annars kanonsnyggt!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

IdaS-A
0

Håller med #17. Tycker också att det syns att det saknas ett spö i ryttarens hand. Fast jag tycker att det blev jättesnyggt! Gud vad duktig du är!

NEMi-
0

Bra redigerat. Sporren kan jag förstå att du tog bort. Såg väldigt obekvämt ut. Men spöet tycker jag är helt naturligt och nu ser ryttarens hand lite konstig ut. Annars helt fantastiskt!

Lizzan
0

Ser fint ut, men stör mig på stolpen till höger i bilden som går över ryttarens skänkel.

Jooline
0

Riktigt Bra redigerat ^^ Snyggt Gjort

Anna
0

Oj, det var en gammal tråd ni hittade. Men tack!

annaattlid.se

Katter3
0

Bra redigerad och jättevacker häst!

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se