Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 583 ggr
ElinSvensson
0

Beslutsångest!

det finns säkert jätte många sådana här trådar, men ialf!

Jag har hittat Canon 350D på ett ställe, ny för 4,700kr . Då får man med en kamera väska! Jag vill så klart köpa till ett objketiv till! Telezoom. Jag har fått ihop c:a 10.000 kr, men vill dock inte lägga jätte mkt på kamera, då jag har behov av annat! Men vad finns det för billiga objektiv som är bra? och är det värt att satsa på 350D, eller köpa ngn annan kamera ?

Jag kan inte bestämma mig, jag har velat i flera månader nu! vore lite snällt med vad jag kan tänka på! :)

MVH Elin (:

Killen
0

Jag skulle inte statsa på 350d, utan hällre 400d.

Fast hällre 350d än ingen kamera alls.

kissmekate.blogg.se

ElinSvensson
0

jag tkr inte det skiljer så mkt på 350D och 400D, och ja föredrar nog nästan hellre, 2 displayer ( som på 350D ) än att ha en stor. 2 megp. dammreducering,

eller ska jag satsa på ngn med bildstablesator, som båda saknar, Olympus har det i sina ?

Killen
0

Jag skulle ha tagit en med bildstablesator.

Tror vissa av Olympus har det som E-510

kissmekate.blogg.se

Emelie-G
0

Jag skulle nog köpt 350D. Det skiljer inte särskilt mycket mellan den och 400D, plus att den 350D som du har hittat är relativt billigt.

ElinSvensson
0

#4 joo, tkr med det! Men blir det mycket skinlland utan bildstabelisator ? (ursäka min stavning)

[michaelalundgren]
0

Jag har haft en 350D, en riktigt bra kamera! Tycker absolut du ska satsa på den, och i och med att den är så billig, kan du ju lägga mer pengar på ett riktigt bra objektiv. Eller varför inte 2 :O

Minka
0

Jag har själv en 350d och är mycket nöjd! Tycker absolut att du ska satsa på den då du får mycket kamera för pengarna och kanske då kan lägga ut lite mer pengar på ett bra objektiv.

Lininaa
0

Jag tycker också att det verkar som ett bra val att gå på EOS 350D. Själv skulle jag hellre köpt den än EOS 400D.

ElinH
0

#8 håller med dig.

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Jojaton
0

Om du tycker om 350D, sasta på den! Köp sedan bra objektiv, ev ett batterigrepp osv. Det är inte så mycket skillnad på bildkvalitén på 350D och 400D.

Johanna - Instagram

Emelie-G
0

#5 Jag har aldrig använt någon kamera med bildstabilisering, så jag vet inte. Har däremot använt objektiv med det, det är en viss skillnad, men inte jättestor.

ElinSvensson
0

#6 Joo jag funderar lite på det, en telezoom, och ett macro objektiv det är ju kitobjektivet med.

#8, vrf hellre 400D ? vill bara veta, alltid bra ^^

#10 joo, jag tänkte på ett batterigrepp, men det  får bli senare!

Vad går det att rekomendera för objektiv då ?

neonrosa
0

#12 Hon sa "Själv skulle jag hellre köpt den än EOS 400D"

ElinSvensson
0

#13 Ja, och jag frågade varför hellre 400D än 350D, jag villebara veta! Alltså om det var ngr funkitoner som finns på 400D som hon vill ha, som inte finns på 350D, men äsch, jag förstår inte vad du menar ;) eller fattar jag inte själv vad jag skriver ;P

Emelie-G
0

#12 Gissar att du är ute efter teleobjektiv, i vilket prisklass i så fall? :)

neonrosa
0

#14 Tror du missuppfattar igen, hon sa "Hellre köpt den (dvs 350D) än en 400D"

ElinSvensson
0

#15 Joo, teleobjektiv, alltså inte för mycket! runt 4,5 gärna billigare ;) men visst hellre lägga ut lite mer!

#16 jag ger upp! jag vet inte vad jag skriver ;P och hur jag tänker!

Emelie-G
0

#17 Vill du ha bildstabilisator är nog detta det billigaste telet du kan få tag på. Detta saknar visserligen bildstabilisator, men det har jag hört mycket gott om, går att få tag på runt 4500 begagnat.

ElinSvensson
0

#18 Tack så mycket!
Sigma eller Tameron, är det dåligare kvalité, dom kostar ju inte så jätte mycket! Men är det mer värt att köpa ett canon objektiv då ?

Emelie-G
0

#19 Sigmas och Tamrons billigare teleobjektiv är ganska "kända" för att ha seg autofokus, jag skulle nog hellre köpt orginaloptik från Canon.

Men, du kan ju alltid åka till en fotoaffär och be att få testa olika teleobjektiv, så kan du skaffa dig en egen uppfattning.

ElinSvensson
0

#20 okej! Men annars är det inte så mycket skillnad ?
       Joo, jag får göra det! Tack för svaren, btw (:

Twinlight
0

350D är större än 400D.. Har prövat båda, och gillar 350D starkt, men 400D är snäppet vassare.

Minka
0

#22 400D är större än 350D.

Emelie-G
0

Det skiljer inte mycket mellan de båda kamerorna i vikt och storlek:

400D                                                 350D
Mått: 126,5 x 94,2 x 65 mm 127 x 94 x 64 mm
Vikt: 510g utan batteri 490g utan batteri

Twinlight
0

#23 http://foto.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=d6a56336-87d3-4b0a-83e4-5bc67a87007e … Några där tyckte 350D kändes mkt större än 400D.

neonrosa
0

Tycker också 350D känns större och tyngre än 400D….Mysko det dära!

Twinlight
0

#26 Exakt så tyckte jag också.. Mycket tyngre..,!

Minka
0

Tycker också 350d känns större (och tyngre) trots att den inte är det..

Emelie-G
0

Fast tyngden beror ju mycket på vilken optik man har.

ElinSvensson
0

#25 tack för den länken (:

Twinlight
0

Varsågod, jag står själv inför samma beslut, och det är inte lätt.. :/

ElinSvensson
0

#32 jag ska nog ha 350D, jag är bara fäst vid den, vet inte vrf ;P men sedan blir det objektiv och massa tillbehör, så det blir ju dyrt i slutändan ;/
men jag har ju hittat 350D för ett pris som jag tkr är billigt ialf ;)

Twinlight
0

#32 Okej. För min del blir det nog 400D, pappa tycker man tjänar på det i längden.

ElinSvensson
0

#33 okej ;) eftersom det ändå inte är så mkt skillnad, och enligt din länk(i länken fanns det fler länkar ;)) att 350D var skarpare, såå drar det lite mer ditåt!

Emelie-G
0

#34 Skarpheten beror helt och hållet på objektivet.

Twinlight
0

Okej :P 400D har ju självrengöringssystem, och fler pixlar, men även bilder per sekund.. Vet inte riktigt varför pappa tycker man vinner på den, hittade en begagnad sån för 5000 ;O

ElinSvensson
0

#35 stod i artiklen att det var taget med samma objektiv ;)

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos400d/page24.asp

#36 Joo, men jag tkr inte det spelar så stor roll ialf, haha, det är mer dammreduceringsprogrammet då ;)

Emelie-G
0

#37 Jasså, där ser man ^^

ElinSvensson
0

#38 haha ;) det är ju ändå ganska mkt skillnad på skärpan ;) fast visst kan det ju vara skillnad om man byter objektiv, vad vet jag ^^

Twinlight
0

#37 Japp.