Nytt objektiv!
Fick efter mycket tjat (och även fast jag inte trodde det) ett objektiv i julklapp! =D Sigma 70-300/4-5,6
Har bara testat det lite inomhus eftersom det är så himla tråkigt väder där ute! Än så länge verkar det hur som hellst superbra (i jämförelse med det som följde med kameran, 18-55)!
Var det någon mer som fick något roligt fotorelaterat i julklapp?
Jag kan ju då också berätta att jag fick en almanacka med hästbilder i samma dag, där varje bild var oskarp! Jag ska ta med den till skolan så jag kan kolla på den varje dag innan jag går till frukosten och tänka att jag är bättre än någon på att fota iaf ;) Om de personer som har tagit bilderna som finns med lyckades att sälja sina lågkvalité-bilder så ska väl också jag lyckas ^^ Förresten ett stort grattis till Anna med din almanacka(;
Grattis! :)
Jag fick macroobjektivet Tamron 90/2,8 i julklapp.
Tacktack för gratulationen ;) Och grattis till optiken!
Jag har redan fyra objektiv (sigma 18-50, tamron 70-300, nikon 80-200/2,8 och tamron 90/2,8) så jag fick en fotoskrivare i julklapp istället för nån optik :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Grattis till ditt nya objektiv!
Jag fick ett Nikon 50/1.8D och en fotoskrivare i julklapp ;)
http://www.regret-nothing.com
Grattis till dig med! (;
Har någon nån aning (antagligen ;P) om vad man har macroinställningen på teleobjektiv till? Blir det verkligen någon skillnad om man har på den som när man har zoomat in som mest?
#4 Närgränsen kortas av när du sätter på makrofunktionen. Inte mycket, men lite. Det är bara ett "fuskmakro", så det borde egentligen inte kallas makrofunktion. Makro är när man avbildar i skala 1:1 och det gör bara riktiga makroobjektiv.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Fotoskrivare låter ju inte heller helt fel, men för tillfället har jag ingenting jag skulle kunna använda en sån för heller;P Grattis till er i alla fall!
Jag hoppas bara att jag inte får allt supertråkigt i födelsedagspresent om några dagar, just nu så känns det som om det inte finns något kvar som jag vill ha;P
#5 Okej, alltså så spelar det inte någon större roll - eftersom det kanske inte just är macrobilder man vill ha när man köper ett tele.. (A)