Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 19-köpes-säljes-eller-bytes
Läst 441 ggr
[Avslutat konto]
0

Prishjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska sälja min systemkamera Olympus E-500 och nu undrar jag vad ni tycker att jag ska sälja den för.

Köpte den för 1½ år sedan och tagit ca 1500-2000 exp. Två objektiv kommer med; 14-45mm/f.3.5-5.6 & 40-150mm/f.3.5-5.5 Givetvis medföljer laddare, usb kabel, bruksanvisning och dvd bruksanvisning. Även två minneskort, 2GB & 1GB Compact Flash Sandisk Ultra II. Tillsammans kostade korten ungefär 450 kr
Inköpt för 6995 kr med båda objektiven. Jag hade tänkt sälja den för 4000-5000 tusen, vad tycker ni?

Tacksam för all hjälp!

Kajsa

Koohinoora
0

jag tkr 4000 låter rätt bra med tanke på det som följer med och så :)

Minka
0

Tycker det låter som ett väldigt bra pris. Får man fråga varför du ska sälja den? ;)

Emelie-G
0

Du skulle ju kunna börja med att lägga ut en annons där du vill ha 5000:- för det, och sänk successivt om ingen nappar :)

[Avslutat konto]
0

#2 Eftersom olympus inte har så stort utbud på tillbehör så blir objektiven väldigt dyra, det objektivet jag vill köpa kostar 10.000. Då vill jag hellre satsa på Nikon D80 för 10.000 + ett objektiv :) Dessutom var jag på scandinavian photo idag och kände på D80:n oooohhh vilken grepp! :P

#3 Ja, så tänkte jag också. Såg en annons på blocket det var samma kamera och samma objektiv med, han tog 4.500 för det

[Avslutat konto]
0

Föressten, vet någon hur man tar reda på hur många exponeringar man har tagit?

Emelie-G
0

#5 Ladda ner programet Opanda Exif, öppna den senaste tagna bilden med kameran där och bläddra ner till "Total Number of Shutter Releases for Camera".

[Avslutat konto]
0

Jag har laddat ner programet men hittar inte Total Number of Shutter Releases for Camera".

Cavello
0

Det är inte säkert att det funkar med din Olympus. Det funkar inte för Canon heller. Men för Nikon funkar det =D