Beslutsångest...
Jag har nu beslutsångest! Det jag funderar på är om jag ska köpa ett Nikon AF 50/1,8D imorgon eller inte.
Finns nytt för 1245, men kan även köpa ett begagnat för 900. Dock vet jag inte då om frakten ingår, eller om mamma har lust att åka dit i helgen och köpa det begagnade.
Hur tycker NI jag ska göra?
Köpa ett nytt. Du kan du vara 100% säker på att objektivet är i toppskick.
Nytt, det skillde så pass lite och då får du ju precis som Cavello skriver att helt nytt du kan vara säker på är helt.
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag tycker också att du ska köpa ett nytt. Är det ett nedsänkt pris som du skrivit? Annars såg jag på Expert att dom hade det objektivet på mellanrean idag.. det var inte så jättemycket billigare, men man kanske sparade en hundring eller så. Fast det kanske är olika i olika Expertbutiker?
Skulle också köpa det nya, speciellt när det skiljer så pass "lite".
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Hade jag varit du skulle jag köpa nytt. Hellre lägga till någon hundralapp på ett nytt, än att köpa begagnad och riskera att bli lurad.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Jag tycker du ska köpa ett nytt, ifall fokusen eller något annat skulle krångla så har du ju garantin till hjälp.
Sen skiljer det ju bara ~300kr.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Jag har tyvärr inte råd att köpa detta objektiv nu, men det kommer komma så småningom!