Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 300 ggr
CamillaAndersson
0

D50 eller D70-Nikon

Är skillnaden mellan D50 och D70 stor?

Vad är deras nackdelar/fördelar?

SofieDahlberg
0

Jag vet inte så mycket med D50, men jag har en D70 och vi fick lämna in den just efter att vi fått den på reperation pga. ett vanligt fabriksfel på D70:n. Nått med att displayen slutar fungera.. ;o. Annars är den rätt så bra, inte så bra att fota rörelsebilder med, men det är väl upp till var och en att välja hur man vill ha inställningarna.

Emelie-G
0

Det är ingen större skillnad mellan kamerorna, det som spelar störst roll är vilket objektiv man har på.

neonrosa
0

#1 Förstår inte riktigt hur du menar med "inte så bra att fota rörelsebilder med"? I bra ljus och med en kortare slutartid så borde det inte vara några problem? Och så hänger det ju på objektivet, du kanske hade på ett med sämre bländare och fotade när det var mulet, inte vet jag.

CamillaAndersson
0

Jag menade vilken av dem som har minst problem.
D70 har jag läst på recensioner att det var vanligt med elektronikfel. Någon som har upptäckt det på sin?

Johannna
0

#4 Har haft min kamera sen slutet på juli 2006 och aldrig haft ett enda fel. har dock en D70s.

SofiaGenne
0

Jag har en D50, och den funkar kanonbra. Aldrig några fel

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Marija
0

Jag har också en D50. Ägt den i ca 1 år. Aldrig varit något krångel!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Katter3
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äger en D50 och har testat en D70 (min grannes).

D70 var den första systemkameran jag testade, och jag tyckte den var bra. Bifogar en rörelsebild.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se