Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 10-fototillfällen
Läst 1780 ggr
Anna
0

Stuterier i höst?

Ska ni åka och fotografera på några stuterier i höst?

- Det bästa ljuset måst ju ändå vara på hösten, bäst att passa på då kanske! :)

Själv ska jag till Stuteri Arhult nu om några veckor är det bestämt, ska fotografera deras 6 hingstar (ridbilder och actionbilder) så de bilderna senare kan användas i kommande års hingstkatalog.

Ni då?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Miidaz
0

Jag ska kanske till Högsäter Arabians, och till Tegen Gård. Vet ej om det räknas som "stuteri", men dom föder upp hästar iallafall. ;D

divansson
0

nä, ja drar nog till menhammar eller nått travstuteri på Våren,runt Juni typ, vill ju ha nyfödda föl på bilder ;) förra året när vi va där kom vi dit 10min efter födseln på ett föl ;) så de blir nog i vår, men inta ara för å ta bilder. min föräldrar gillar å kolla unghästar ;)

Magster
0

Såklart ska jag till min fasters stuteri Wängsiöbergs Stuteri. :D

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Cavello
0

Jag var på ett stuteri i Tvååker tidigare i September och ska även till Ängsgårdens stuteri och Stuteri Humlan i höst och ev. nårga fler.

gigytffyvbk
0

samma som #4 xD

Emelie-G
0

Stuteri Långåsen och Iglatjärn, ev. något mer.

[exsh]
0

#4, stuteri i Tvååker ? Vart då ? ( brukar vara där under somrarna, och har aldrig hört talas om något stuteri där.. )

Cavello
0

#6 Nämen Stuteri Långåsen :) Har sålt bilder till dem någon gång. Väldigt trevliga. Du får ta extra mycket bilder på Långåsens Casablanca så att jag får se-

#7 Det finns en hel del stuteier i Tvååker. Det här stuteriet heter Stuteri B tror jag. Har bla. fött upp B Caprile och B Caressa. B Capriole blev faktiskt bästa gångartsponny i Halmstad förra veckan.

Teja-Bea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag springer nog i hagarna på mitt eget Goltandsruss-stuteri! Stuteri Teja! =)

www.teja.se

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Toltaren
0

Jag kommer antagligen vara "hemma" och fota på Dirhuvuds Tölthästar :D

Emelie-G
0

#8 Hehe jag vet, åkte med dom till Welshriks i början av augusti, dom sa mycket gott om dina bilder :D

Lininaa
0

Jag ska försöka komma iväg till något stuteri, dock verkar det mest vara islandshäststuterier som gäller här i Karlstad! Men islänningar är fina, så det gör inget (:

Cavello
0

#11 Roligt! Åh, nu blir jag glad ^^

[michaelalundgren]
0

Jag har inget inplanerat, men skulle väldigt gärna vilja åka och fota på ett stuteri eller evenemang..

Någon i Sthlm som ska iväg på något och kan tänkas ta med mig i släptåg?

/Michaela

Jossa
0

Hallå!

Det är så att vi har ett stuteri hemma med runt 17 hästar, och det ahde varit kul om det vill komma någon att fota dem. För jag själv tar kort ganska ofta, men har inte en sådan bra kamera att jag kan fånga de absolut bästa ögonblicken.

Det är raser som russ, en shettis, kaspier och en korsning hemma. Men för att komma och ta kort på dem, och för att använda dem genom att visa dem för andra så vill vi ju ha bilderna, eller kopior iallafall.
Hör av er om ni är intresserade… :)

Bor ca 4 mil ovanför Uppsala i Östervåla.

Jojaton
0

Inte ett stuteri direkt, mer försäljningsstall. Palmgården pratar jag om såklart! ;)

Johanna - Instagram

AnnaJohansson
0

Jag mejlade igår till ett Amercian Curly Stuteri och idag hade jag fått svar! De skrev att jag gärna fick komma dit! Så snart blir det väl att åka dit, tsm med min "assistent" (xD) Sandra :)

Monday
0

Ingen som vet något stuteri i stockholmstrakten? Har prövat att söka men hittar inte så många..

http://www.regret-nothing.com

AnnaJohansson
0

#18 Sök på www.hastfynd.se där hittade jag Curly Stuteriet!

Monday
0

#19 Tack, ska pröva den länken :)

http://www.regret-nothing.com

LindaKarlstrom
0

Det enda jag har inplanerat är en uppfödning av nordsvenskar (tror jag:P) :)

Cavello
0

Varit iväg nu på Stuteri B och Ängsgården och ska iväg till Stuteri Humlan nästa helg. Hoppas på vädret som var 1 september, senaste gången var det inte lika roligt väder…

Har ni andra varit iväg på något?

Jooline
0

ska Nog Till Himlabackens Welsh stuteri å Fota :P annars Vet jag inte :P Kanske åker Till Nettan ( Björkehills arabians ) ^^ Men eftersom hon önskar att jag inte visar bilderna gör jag självklart inte det :P

Kram Louice

Minka
0

Jag har inget direkt planerat, men hoppas på att jag ska hitta något så man kan få komma ut och fota lite i stuterimiljö. Det är dock vara väldigt svårt att hitta något bra här i Värmland, då det inte verkar finnas så många stuterier..

Mickis94
0

Nej , inte i år. Fotat nu bara hästar på Täby Galopp. Jag Utväcklas där om man säger så :)

AnnaFreds
0

#2 menhammar? Det ligger väl på Ekerö? Jag bor där :) Kanske kan hänga på dig om du inte redan varit där? (A) Fast du skulle dit i vår.. Man kan ju åka på hösten också ;P

Lagerquist
0

Planerar att åka till Stommen under höstlovet :)

Fiaa2
0

Asså hur får ni fotogtrafera hos stuterier? är det ni som söker upp dom eller tvärt om?

Emelie-G
0

#28 Både och för min del, har kontaktat ett själv och blivit kontaktat av ett annat.

Fiaa2
0

Okej:)

Men frågar du då om dom vill att du ska komma och fota då eller?

Eller har du skrivit en annons att dom söker en som kommer och fotar deras hästar?

Emelie-G
0

Det första stuteriet mailade jag till och skrev som det var, att jag är fotointresserad och om jag kunde komma och fotografera hos dem. Det andra kontaktade mig genom min hemsida, efter att ha fått den av det första stuteriet.

susanne-s
0

Behöver ni öva så får ni gärna fotta mina hästar (shetland)Kyss
Blir ngt bra så kan jag köpa några bilder.
Jag finns i Tärnsjö, 6 mil nordväst om Uppsala.

www.123minsida.se/gullsmyrastuteri

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

neonrosa
0

#32 Åååh jag skulle gärna vilja komma och övningsfota hos dig, men tyvärr är det en aning långt bort ;/

Twinlight
0

Stuteri Husaby i Skövde är det enda jag vet nu sådär..

Sen så vet jag nästan inga stuterier i Skaraborgstrakten.

Pedro
0

#32 Kan kontakta dig när jag är i trakten :)

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Twinlight
0

#35 Jo tack det vore jättetrevligt :) Jag ska köpa en digital systemkamera till våren så vi får väl se då :)

Kazibum
0

Nej jag ska inte till några stuterier utan till "vanliga" privatägda stall :) Nu på Jullovet ska jag till Motala igen troligen. Ska bli skitkul, ska väll ut o rida då också

Twinlight
0

Är det ingen som är lite sugen på att åka till det HÄR  stuteriet och fota? O_o

Ceciliajacobson
0

Jag hade tänkt att åka förbi en sväng faktiskt :)

Twinlight
0

#39 Vad kul :D De ser ut att ha riktigt fina hästar :)

susanne-s
0

#35 Gör gärna det! Glad

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Fiaa2
0

Jao, kul för er:)

Pedro
0

#41 Eftersom Shettisar är min favoritras kan man ju inte bara säga nej 8)

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

elinnn
0

Jag ska nog på ett travstuteri som heter Eli, sedan så finns det nåra till stuterin här omkring som jag kanse ska ta mig en vända till! :]