Kritik? Galopperande
Bild 1: Jag tycker om bilden. Men den känns lite suddig och "disig". Jag stör mig på texten "The Run", eftersom att jag inte vet om du vill att den ska synas eller inte. Jag tycker att du antingen ska ge den mer plats (alternativt att du gör en ram runt bilden och skriver där) eller så tycker jag att du ska ta bort texten helt. Jag tycker även att valet av teckensnitt är tråkigt, och ger ett något oseriöst intryck, men det är vad jag tycker. Men jag tycker ändå att det är en bra bild, jag gillar färgerna och ljuset.
Bild 2: Bakgrunden är perfekt. Synd att hästen har hamnat i skuggan och att hoven är kapad. Jag skulle även vänt på kameran så att hela hästen kom med, nu känns den avklippt. Här tycker jag att du har gjort det bättre, med en ram och texten på ramen. Men jag har samma tankar om teckensnittet även här.
Jobba på! :)
Håller med Lininaa helt.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Håller också med Lina helt och hållet! :)
Oj! Så suddig ska den inte vara!
Jag gillar den texten. x) Men ska experimentera runt lite:)
Bild 2 är beskuren (bild 1 med iofs, hästen är väldigt långt bort. x), i orginalet finns halva bakbenet med.. jag hann inte med riktigt. Har fler där hela hästen är med, men tyckte om just att den var kapad. Inte hoven dock, det var en olycka..
Ögat och mulen är uppljusade, i orginalet är det mkt mer siluett, hade det varit bättre?
Han vägrade ju springa i ljuset trots att jag tog ut honom till det.. :rofl: valde hela tiden den 3 meter breda biten som låg i skugga!
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Första bilden tycker jag är helt underbar!
Testa att lägga på en tjockare ram och skriva texten i ramen isället, hur blir det? :)
Ska prova det när jag får tid :P Lägger upp det här då. ^__^
Tack!
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.