Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 177 ggr
berry
0

Hjälp med kameror!

berry
0

putteliputt

Ellsa
0

Jämförde dom på Cyberphoto och kom fram till att dom var två väldigt lika kameror. K100D tar 2,8b/s och D40n 2,5. D40n har väl kanske lite mer funktioner och med den kan man andvända bulb. Sen är det ju det med objektiven. K100D kan ha alla objektiv som hör till Pentax medans D40n bara kan ha AF-s objektiv vilket blir dyrare i längden.

The-Photo
0

Varför inte en Canon EOS 400d?

Marija
0

Min kompis har en Pentax K100D. Provat den och jag gillar den verkligen! :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

berry
0

#3 kollade nyss på den, den värkrar bra :d är den det?

#4 åh, typiskt nu fick jag svårt att bestömma mig ^^ haha

TAck så mkt :)

The-Photo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Jag har den och gillar den verkligen! Är jättenöjd

berry
0

#6 wow ser ut att ta bra bilder iallafall :D!ska prata med mamma om den :)

The-Photo
0

#7 Tack bilden är helt oredigerad

berry
0

#8, haha ännu bättre jue :D

Ellsa
0

Vad har du haft för märke tidigare? Det är ju enklast att fortsätta med samma som du haft.

Marija
0

Håller med Ellsa litegrann. Är ju rätt van Nikon, hade en Nikon kompaktkamera innan jag börja använda D50n. Provade ju Pentax, gillar den också (dock lite för liten för min smak) förstod inte menyerna för 5 öre. Tog ett tag innan jag förstod.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Pedro
0

Har provat en sådan Pentax kamera och jag gillar den ^^

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Emelie-G
0

På de Pentaxkameror jag har testat låter det som spegeln ska gå sönder varje gång man tar en bild, en hel del med andra ord ;)

Jag tycker annars att du ska åka in till en fotoaffär och be att få testa kamerorna där, så kan du skaffa dig en egen uppfattning.

Majsbecka
0

Jag har en Nikon D40 och min bror har en Pentax K100D. Tycker om D40:n mkt mer eftesomden är skönare att hålla i, enklare att förstå sig på och skönare ljus med x'D Dock är ju nackdelen att man måste köpa dyrare objetiv men jag tycke att de är värt det ;) Testa att hålla i båda och kolla hur du känner :)