Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 385 ggr
AnnaJohansson
0

Vinterbilder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I måndags var det äntligen sol och som grädde på moset var det även kallt o frost =) Så upp i tid till stallet och fota! Fick några stycken som jag blev nöjd med! Vill ha kommentarer och konstruktiv kritik!

// Mvh Anna 

Bild 1: Wille i vintersolen!

AnnaJohansson
0

Bild 2: Snygga Zabin :)

AnnaJohansson
0

Bild 3: Sötaste Zlatan =D

Jag vet att han är blå på manen, men det var solen som speglade sig på det blöta!

AnnaJohansson
0

Bild 4: Kanske inte snyggaste bilden, men han är för söt! Därför lägger jag upp den :)

Zabbio
0

Zabin! Snyggt namn! xD (Jag heter Zabin(a) x)

Tycker bäst om den senaste :) Hästar i grimmor och täcken har aldrig varit i min smak..

utom.. i gamla stall..med gammeldags grimmor..och sån mysig belysning… >_> 

Men fint fotat:)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

AnnaJohansson
0

Putt!

Toltaren
0

Hypermysiga bilder :D:D Älskar ögonen på hästarna, dom är superfina! Enda som stör mej lite är att bilderna har pyttelite rörelseoskärpa, men jag tror inte man tänker så på det direkt (bara jag som gör sånt xD)

MVH Sofie

Lininaa
0

Bild 1: Jag gillar ljuset i bilden, men jag tycker att det behövs mer kontraster. Synd på täcket och grimman som jag tycker förstör nästan hela bilden. Speciellt det gröna "repet" som hänger ner från grimman drar till sig uppmärksamhet tycker jag då den sticker ut lite väl mycket. Utan täcke och grimma hade det varit en riktigt fin bild.
**
Bild 2:** Den här bilden säger mig inte så mycket. Jag tycker att hästen ser an aning törtt ut, och tycker samma sak här ang. täcket och grimman som på föregående bild. Även här behövs mer kontraster tycker jag då bilden nästan känns lite dimmig och färglös nu enligt mig.

Bild 3: Den här bilden gillar jag bäst! Hästen är jättesöt och har ett fint uttryck. Men jag tror inte att det skulle skada med lite mer kontraster här heller.

Bild 4: Söt häst, men jag tycker att vinkeln inte passade honom när han hade så tjock päls, det hade varit finare med lite hals med på bilden.

Lite snabb kritik på sista bilden bara, eftersom att du lade in den mest för att den var söt ;)

Överlag är ju bilderna fina, men försök fota utan täcken/grimmor nästa gång, och höj kontrasterna lite mer så blir det jättebra!

AnnaJohansson
0

#4 Det är väldigt lätt att fota utan täcke och grimma när alla hästarna har på sig täcke och grimmor förutom 1 x) Och vill liksom inte gå och ta av täcken och grimmor på andras hästar!

Men tack för kommentarerna och kritiken!

Marija
0

Håller med Lina även här.

Skulle sett roligt ut om du sprang där inne i hagen och plocka av alla täcken x)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus