Kritik?
Hej. Jag är hyfsad ny när det gäller fotografering av hästar i rörelse. Jag skulle uppskatta väldigt mycket om ni kunde ge mig lite komentarer på mina bilder. Kritik och knep och tips skulle va toppen
Det blir lättare för oss som ska kommentera om du inte lägger upp så många bilder åt gången 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Tycker du har lyckats ganska bra.
Jag gillar hagbilden bäst. Bra fångat. Skulle vilja ha lite mer luft framför hästen.
Angående hoppningen tycker jag att på bild #3 att det ska vara lite tajtare beskuret. Försök att hitta en aningen lugnare bakgrund. Det är väldigt svårt på tävlingar, jag vet :P
Den andra hoppbilden känns för mörk och vinkeln är konstig. Försök ställa dig lite mer framför. Försök att inte klippa av benen på hästen. Det finns en bra artikel på hästfoto om att fota hästhoppning.
Lite kommentarer om dressyrbilderna kommer här:
Tycker att du i den första bilden har fångat ett bra moment i skritten. Bakgrunden är väldigt rörig och drar till sig mycket uppmärksamhet från ekipaget. Det är synd att ansiktet på hästen ligger i skugga.
Bild 2: Tycker du är duktig på att fånga rätt moment i steget :). Denna bilden känns bakgrunden aningen sned ut på. Här är bakgrunden lugnare, men människan drar till sig uppmärksamhet.
Travbilder:
Första travbilden. Helt okej bild, men ekipaget i nederkant drar till sig blicken.
Andra: Fartfylld bild. Lite luft mer luft framför hästen bara.
Tredje: Också helt okej. Lite tråkigt uttryck på hästen bara.
Sådär, nu fick du lite kommentarer :)
Tycker att du är duktig på att fånga rätt moment i steget -somsagt. Öva lite till så kommer du få till några riktigt fina bilder tror jag :). Bra jobbat och lycka till.
#2 Hahah xD Vilken sits :P
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Komenterar travbilderna då det är det jag själv fotar mest ;)
#5 lite suddig, fint ljus, bakgrunden kan man inte göra mkt åt :)
#6 Fin bild på Winnica! Fin träff i steget och fina färger, liite suddig dock. Gillar den bilden!
#7 Den tycker jag mindre om, steget är inte riktigt bra och ponnyn ser lite lojj ut. Annars fina färger.
#12 hittade tyvärr inga bilder på dom du uppgav
Tack så jätte mkt för alla komentarer och tips. Ska försöka fota lite mer i sommar och ska ha era tips i huvudet :)