Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 280 ggr
camillaabrahamsson
0

Nikon D80

är det någon här som fotar med nikon D80? jag funderar på att köpa den, har läst många recensioner i fototidningar och sånt, men skulle vilja höra vad vanligt folk tycker :)

neonrosa
0

Jag äger den inte, men har testat den och jag tycker den är underbar! Skönt grepp och ger klara, skarpa bilder.

camillaabrahamsson
0

#1: OK tack så mycket för hjälpen :)

Lagerquist
0

Jag använder den, och är mkt nöjd. Är inte så förtjust i auto funktionerna då de gärna överexponerar (iaf mina) bilder. Inte ens A, S eller P blir riktigt bra för mig ^_^ Annars tyckr jag att den är väldans prisvärd, har hjälpt mig utvecklas jätte mkt :)

[michaelalundgren]
0

Jag äger och fotar med en Nikon D80 och kitobjektivet 18-70. Än så länge har jag endast fotat inomhus bilder och katter. Ska snart införskaffa mig ett 50/1,8.

Innan D80:n fotade jag med en Canon EOS 350D, bytte för att jag gillade greppet och snabbheten i Nikonen som inte canonen hade. Den största skillnaden (nackdel) är tyvärr bruset.

Nikon ger mkt mer brus än vad min Canon gjorde.

/Michaela Lundgren

Lininaa
0

Även jag äger en Nikon D80. Jag älskar kameran, tycker att den är precis lagom "bra". Man kan ha den och utvecklas med den ett bra tag. Har inte hittat något riktigt minus med den ännu, har ägt den sedan slutet av juni -07.

Jojaton
0

Äger ockås en Nikon D80 och är otroligt nöjd. Köpte den den 21 december 2007, så den är ganska ny, men en helt annan kamera än min förra, Canon eos 400D. håller med #4 om att bruset är lite väl högt men annars är det en superkamera!

Johanna - Instagram

[PeterWem]
0

Jag rekommenderar recensionerna inne på fotosidan.se

De stämmer oftast mycket bra.