Tips vart man kan fota?
Jag bor i ynkliga lilla bollnäs, och har bara en massa Travhästar att fota, som alla alltid har täcken. Någon som har något tips på vart jag kan åka och fota fina hästar? Och någon med som har en Sony A100 systemkamera, som kan hjälpa mig med lite inställningar för att fota hästar i rörelse, i både ljus och 'gråväder'? Skulle vara mycket tacksam om någon hörde av sig =)
Vad är det för fel på travare?

Jag är lite trött på att fota dom då jag har typ 1000 kort (och jag överdriver inte) på just dom hästarna som jag har tillgång till att fota just nu… skulle vilja fota lite andra hästar som omväxling =)

#0 undrar samma sak som #1?

#2 okej då förstår jag:) Skickade nog samtidigt som dig:) Men det är ju tråkigt att ota samma hästar hela tiden:/

jaa det är det =) Man har ju foton på dom i alla lägen XD Och det finns ju inte så mycket stuterier häromkring… Har praoplats på menhammar i vår, men där får man väl inte fota -_-

puttputt ^^

Menar du evengemang och så? Eller menar du typ stuterier? Iaf Elima Häst och Bassholmens utsläpp är mycket populärt för hästfotograferar världen över :D , men jag vet ju inte var bollnäs liger nu och orkar inte heller leta upp det, kan vara en bit för dig att åka ^^

bollnäs ligger i hälsingland, 10 mil norr om gävle.. och vart ligger dom där ställena? O.o

Elima ligger i Jönköping, det är allt jag vet…

Bassholmen ligger typ vid västkusten om jag inte minns fel XD
Bassholmen ligger 50 min från Göteborg, en ö utanför Uddevalla. Tar inte så lång tid med båt :)
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Kanske liite för långt för mej… det är typ 70 mil…
Hej där!
Jag är ifrån Söderhamn. Går i skola i Bollnäs och har märkt att det finns en ridskola alldelens bredvid skolan som ligger på Heden.
Jag tänkte iaf gå dit och fota någon rast :)
Det är det enda jag kan komma att tänka på i lilla Bollnäs. Sen borde det väl finnas privathästar någonstans?
Du som bor i Bollnäs kan ju vara på ridskolan på helgerna, det är säkert privathästar där då som du kan fota :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Dom rids ju mest inne i ridhuset, och jag får aldrig några bra bilder inomhus XD Jag har mina två hästar i ett privatstall i Växbo, men dom privatstall jag har pratat med har inte bvarit intresserade av att jag ska komma och fota =(
#15 Men hästarna styår väl i hagarna någon gång och de borde ju vara ute :P
Men du kan väl fota ändå för att träna dig själv lite?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ja jag behöver ju minst sagt träna på att fota med systemkameran.. mina bilder suger och ingen vill hjälpa mej med det heller -_-
#17 Jag skulle kunna hjälpa dig :)
Vad har du för kamera?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

jag har en Sony A100 som jag i princip nyss fått…
#19 Ja jag kan ju alltid testa att hjälpa dig om du vill :)
Fast är mer kunnig om systemkameror, speciellt canon
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Det ÄR en systemkamera -_-
#21 Jaha ursäkta trodde inte det :)
Men som sagt jag kan hjälpa dig, men du verkar ju inte vilja ha min hjälp?
Men annars är det ju bara att ha korta slutartider när du fotar hästar i rörelse. I ljus brukar man kunna ha en mindre bländaröppning och i grådäver får du ha en lite större. Det är de erfarenheter jag kommit fram till.
Det bästa är ju att testa sig fram, det bästa med en systemkamera är ju att dte finns massor med intällningar och det går snabbt att radera de bilder man ser inte blir bra.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Det är bara det.. jag har typ aldrig tid nuförtiden.. har en massa läxor och snart har jag nationella… + att jag har ett varmblod att träna och ett russ att köra in… Så.. har lite tidsbrist nu..
#23 okej :) säg till om du får tid någon gång framöver så hjälper jag dig gärna ^^ Iallafall försöker
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se