Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 07-tips-och-teknik
Läst 551 ggr
camillaabrahamsson
0

Fel :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla bilder jag tar blir så här, helt oskarpa. Vad tror du att det kan var för fel? Är det jag som inte håller kameran stilla, är kameran trasig osv… Det är något irriterande :(

Lizzan
0

Vad har du för kamera? har den varit utsatt för några kraftiga stötar, fukt eller liknande?

Emelie-G
0

Ljuset verkar vara ganska taskigt… Vad har du för kameran, och vilka inställningar använder du?

camillaabrahamsson
0

Det är en kompaktkamera, Pentax Optio L20. Den har blivit utsatt för några stötar, och lite fukt men inte så mycket. jag har den i programläge, eftersom det är det enda läget där man kan ställa in saker, allt annat är autojox.

Marija
0

Säger osm emelie. ljuset är ju inte det bästa. Kan bero på det.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

The-Photo
0

Blir alla bilder så?

camillaabrahamsson
0

#5 Ja det blir dom :(

Lizzan
0

Hm, det kan bero på kameran men det är inte säkert. Det som slutligen avgör hur bilderna blir är vem som står bakom ;)

The-Photo
0

#6 Då kan det ha blivit nån fel om du tappat den,eller har den utsats för fukt?

#7 Jo Men om man ställer kameran på AUTO så är sånadär bilder inte fotografens fel,man kan ju inte ha en trasig kamera.

Emelie-G
0

Hur blir det om du går ut och fotar i soligt väder?

Lizzan
0

Det kan väl visst vara fotografens fel? :O om man sätter tex Attlid bakom en kompakt kamera och sen nån amatör tex jag så är det ju klart att hennes bilder blir bättre? sen kan det ju även vara något fel på kameran, men det avgör också vem som fotar…

Emelie-G
0

Jag har sett riktigt bra bilder tagna av trådskapren i andra trådar, så jag tror inte att felet ligger hos henne.

camillaabrahamsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9: det blir samma oavsett väder, troligtvis har jag lyckats klanta sönder den -.-

#10 Jo precis, men jag har lyckats ta bra bilder med den också, innan skärpan försvann, t ex denna bilden.

Lizzan
0

Självklart så behöver det ju inte vara så i det här fallet..

Cavello
0

Du har inte råkat ställa in närbildsläget (brukar vara en blomma?). Kan vara därför dina bilder blir lite oskarpa.

camillaabrahamsson
0

#14 nej jag har det på oändligt fokus (autofokusen har allvarliga problem). men tack ändå för omtanken :)

Lizzan
0

Hur länge har du haft kameran? det kanske går att få den lagad/få en ny på garantin? :)

The-Photo
0

Kan man inte testa sätta på formatera? Isåfall försvinner bilderna men den ställer också alla inställningar tillbaka

eller?

camillaabrahamsson
0

Jag har haft kameran i ett år och några dagar ^^ Jag vet inte, men om man kunde få pengar istället skulle det ju vara bra XP

hrmm min kamera har ingen formatera-sak inställning (den är extremt mycket amatörkamera) men tack ändå ;)

Jag måste bara tacka alla underbara människor som svarat på denna tråd och försökt komma på lösningar på mitt problem <3 Tack tack tack :D