Vem är du, vad gör du?
Jag startar nu en tråd där man får skriva om sig själv och vad man sysslar med. Jag vet att det finns personliga sidor, men tänkte det kunde vara kul med en sådan tråd.
Detta får du gärna skriva/ha med i tråden..
- Lite info om dig själv..
- Bild på dig själv (med eller utan kamera). Om DU vill..
- Vad du har för kamerautrustning
- 1 sak som du önskar dig mest av allt :P
Hoppas det kan bli rolig och intressant läsning ;)
Jag börjar med mig själv då ;)
Jag heter Michaela Lundgren, är 20 år ung och flyttar i December till Haninge (stockholms förort). Fram tills jag flyttar bor jag hemma hos min mamma igen.
Jag arbetar inom data som IT-konsult och är anställd av Poolia.
På fritiden fotograferar jag gärna, och det som jag fotar mest är våra katter. Jag tycker även om att pyssla med hemsidor.
Katter, ja det har jag några stycken tillsammans med min mamma, då vi föder upp Norska Skogkatter (har en kattunge till salu).
Jag fotar idag med en Nikon D80, men har tidigare haft en Canon EOS 350D. Till min älskling så har jag ett 18-70mm objektiv, en extern blixt och ett batterigrepp. Allt packat i en kamera-ryggsäck.
Det jag önskar mig mest just nu är pengar till ett körkort!
Jag heter Marija och är 11 år, fyller 12 den 18 December. Jag har ridit sedan jag var 6 år och tänker ALDRIG sluta. Favorit hästen heter Spar-To som jag förövrigt ramlade av och blev släpad efter ;)
Jag fotar med en Nikon D50, kitobjektivet 18-55mm och ett telezoomobjektiv, 55-200mm.
Finns massor av saker jag önskar mej, världsfred, ett slut på växthuseffekten m.m. Men just för stunden, önskar jag att ridskolans ekonomi ska bli bättre, för jag vill att ridskolan ska stå kvar =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jag heter Emma Klang och har fotat i 1-2 år. Det jag gillar mest är HÄSTAR
Jag har ridit i ca. 7 år. Min kamera är en Sony DSC W30 (kompaktkamera). Det är 2 saker jag skulle villja ha mest. Men om jag nu måste välja så är det att min gamla sköthäst kom tillbaka från trapalanda och dog när jag dog..
Jag heter Sara Stenmark och jag är 12 år. Bor i lilla Sundbyberg i närheten av Stockholm. Jag simmar i klubben SS04, 5 dagar i veckan. Hästar är också något jag alltid älskat, och jag rider på Sfrk. Fotar så fort jag har tid, tyvärr blir det mer sällan eftersom skolan slutar sent och jag endast är ledig på lördagar och söndagförmiddagar. Sitter alldeles för mycket vid datorn som jag är mycket fäst vid =D Jag fotar med min underbara PowerShot A630, alias Morgan. Till honom har jag ett 1 GB minneskort och en kameraväska. Håller på och samlar till en systemkamera. Det jag önskar mig mest är en Nikon D80 eller en Canon EOS 40d med Tamron 28-300 f/3.5-6.3 =)
Jag heter Olivia och är 12 år. Rider på ridskola och har gjort det i ca. 4 år. Favorithästarna heter Spar-To (samma som Marijas ;P) och Metodik.
Fotar med en Nikon D50 som jag köpte den 13 juni i år. Har ett objektiv, 18-135 mm. Jättenöjd med kameran :)
Jag har ingen aning om vad jag önskar mig x)
Bilden är sedan i somras och jag vet att jag ser lite knäpp ut. ;)
#5 - Sötnos <3
en helt annan sak än detta, Känner Marija och OliviaJ varandra? x)
Anna Attlid heter jag, 14 år gammal, och bosatt i Småland bland all vacker natur och många hästställen, vilket jag trivs bra med.
Jag har hållit på med hästar och ridit aktivt i 7-8 år, och har inga som helst planer på att sluta. Rider ett korsningssto (arabiskt fullblod/pinto) sedan 3 år tillbaka, Wind of Fields, en D-ponny skimmel. Hennes föl Wilda, som föddes 20 juli 2006, är också en stor del av mitt liv.
Julen 2006 köpte jag min systemkamera, Nikon D50, som jag är mer än nöjd med. Jag har fotograferat i ca 3 år men 1 år seriöst.
I kameraväskan;
Nikon D50
Nikon AF-ED 80-200/2,8D
Sigma 18-50/3,5-5,6
Tamron 70-300/4-5,6
Tamron 90/2,8 DI Macro
SD 256mb
Transcend SD 2gb
SanDisk 2gb Extreme III
Stitz 3U/BA stativ
Putsdukar, motljusskydd m.m
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#7 Ja, det gör dom 

Jag heter Sarah Thorsén, och är 13år. Jag bor i den lilla orten Ljungskile, i en lägenhet med min familj. Jag har en digital systemkamera, Nikon D40. Den köpte jag i slutet av Juni, och hittills så har inga problem uppstått. Jag är beroende (x'D) av hästar, och rider ca. 2ggr/v. Jag har 2st objektiv. Det ena är ett kit-objektiv 18-55mm. Och det andra köpte jag för inte så jättelängesen, ett 55-200mm. Ett objektiv som jag trivs jättebra med! Jag önskar mig mest av allt en egen häst. ;)
#9 okeej x)
#7 - Självklart ^-^
Jag heter Linda och är född 1991. Jag går andra året på Medieprogrammet där jag läser lite av varje innom medievärlden. Bland annat: Mediekunskap, Mediekomunikation, Medieproduktion, Ljudmedier, Fotografisk Bild, Rörlig bild & Multimedia :)
Jag har ridit i fyra år, varav drygt två på den underbara ponnyn Banjo (som jag tror dom flesta har sett bilder på vid det här laget *s*) Jag rider på Älvsby Ryttarföreningdär jag även sitter med i Ungdomssetionen. Jag fotar åt ÄRFs hemsida och så är jag webbmaster år US hemsida.
Som person är jag väldigt blyg och har sjukt svårt för att lita på människor, dessutom är jag rätt så paraniod. Men det är saket jag hoppas att jag ska lyckas träna bort :)
Jag fotar med en Canon EOS 30D. Mina objektiv är: Sigma 70-200 f.2.8 APO EX HSM, Canon 18-55 f.4-56 & Canon 28-80 f.4-5-6. Och så har jag mina studioblixtar :)
Det jag önskar mig mest av allt…. Ja, inte är det pengar eller någon grej. Jag önskar att jag skulle må toppen och tycka om mig själv och ha lätt för att tycka om och prata med andra =)
Jäklar jag skrev en hel roman! 
#13 Hmpf.. Varför är du inte inne på msn, nu blir jag lite ledsen :(
#14. För jag fick precis igång datorn :P har inte hunnit ladda ner msn än XD
Jag heter Ellinor Bergman och bor i Stockholm och går andra året på en estetiskt teaterlinje. Min stora drömm är att få bli skådespelerska och hellst då teatern, men att få spela in en film skulle vara kul det med.
Jag har fotade några år, men det är väl mest på senare tid som jag faktiskt har börjat tänka på vad det är jag fotar och hur jag fotar det.
Jag fotar med en Nikond D80, Nikon 18-135, Tamron 70-300.
Och dessutom har jag ett stativ som jag inte använder tillräckligt ofta.
Det jag önskar mig mest av allt är att få åka till Australien ;)
http://www.regret-nothing.com
#13 Har du hoppat över ett år på grundskola? :)
Mitt namn är Johanna och jag bor i smålands härligt gröna skogar, där jag trivs väldigt bra :) Jag går på gymnaiet inne i Växjö stad där jag läser första året på det Naturvetenskapliga programmet (Läser Fotografisk bild A på IVÄ)
På fritiden rider jag mycket, har ridit aktivt i 6 år. Rider på ridskola en gång i veckan och har precis börjat träna ett islandssto vid namn Negla (utttalas Neckla) några gånger i veckan (har dock haft medryttarhäst tidigare). Dansar även litegrann.
Har länge varit intresserad av fotografering, köpte min Canon EOS 400D den 30 Juli 2007, och är nöjd med den! Ska snart uttöka min utrustning med ett nytt objektiv.
Vad jag önskar just nu? Att det ska bli sommar så att jag kan åka till Oxford :)

Jag heter Julia Löfvenberg men är mer bekant som jotto kanske. Har haft det smeknamnet sedan flera år tillbaka och det kommer från pokémonen Jolteon som jag gillade.
Jag är 15 (snart 16) år och jag bor i Östersund. Jämtlands största stad.
Jag går samhälle-internationell (alltså engelskt-språkigt) första året.
Jag har fotograferat länge men det blev ett stort hopp framåt i och med att jag köpte en systemkamera för 1 år sedan. Det blev en Pentax K110D.
Som de flesta här älskar jag att fotografera. Det är underbart. Känslan när man fått till en viss känsla eller så i en bild.
Älskar också cheerleading vilket jag började träna i år.
Jag är en rätt utåtriktad människa och i övrigt så kan jag berätta att jag har ett on-and-off förhållande till ridning. Rider inte regelbundet men tycker det är mycket kul att rida. :)
**I kameraväskan:
**
Pentax K110D
UV-filter
Telezoomobjektiv på 70-200 mm. Inbygd macro
Mest av allt önskar jag mig en praktik-plats hos en fotograf så att jag kan få mer erfarenhet och kunna utvecklas framåt :)

Jag heter då Anna Johansson och är 14 år, blir 15 den 20 november! Jag är bosatt i Mölnlycke som ligger precis utanför Göteborg! Trivs väldigt bra här!
Jag går nu i 9:an och ska snart börja på gymnasiet, funderar på Natur eller Samhäll på gymnasiet här i Mölnlycke.
Ridning började jag aktivt med för två år sedan och sedan har det bara rullat på med två olika medryttarhästar och ett antal andra hästar som jag hjälper/hjälpt till med. Rider även lektion regelbundet på Gunnebo Ryttarsällskap på tisdagar. Är just nu medryttare på ett halvblodssto vid namn Py som jag tycker om mer än mest <3
Fotograferar gör jag så ofta jag får tid! Fotograferandet började julen 2005 då jag fick en digital kompaktkamera i julklapp! Sedan började jag utvecklas mer och mer och tillslut hade jag sparat ihop till en Canon EOS 350D som jag köpte den 17 Januari 2007! Sedan dess har jag ägt fyra objektiv och sålt ett. Och jag utvecklas med min kamera hela tiden!
I kameraväskan finns det;
- Canon EOS 350D
- Canon 18-55mm
- Tamron 55-200mm
- Canon 75-300mm
- och ett flertal andra småsaker!
Just ny önskar jag mig mest en moppe, ett nytt kamerahus, ett ljusstarkt objektiv och en resa till Australien (till mina släktingar där ;D)
Bilden är på mig och min kusin när han döptes nu i helgen (20 okt) ;) Haha, jag ser mobbad ut xD
Heter (som kanske många redan vet) Johanna, Sarkar i efternamn. x) 14 år gammal, bosatt i nordöstra Skåne, tös, kristen, osv osv.
Älskar hästar, fotografering och att skriva! Går i åttan på en liten Montessorriskola…
Har ridit sedan jag var fyra år (alltså i 10 år… oj!) och alltid älksar hästar. Har ingen egen häst men rider på ridskola (Glimma RF) en gång i veckan samt några frieserhästar några gånger i veckan. När jag gått ut grundskolan ska jag gå MEDIA <3 xD
Ehm.. Jaa… Jag är en väldigt blyg person, men med personer jag känner är jag helkonstig x)
Mitt just nu största intresse är nog fotografering. Har en Canon eos 400D, som dock SNART (wiee!) ska bytas ut mot en Canon eos 30D om jag får bestämma ;) I kameraväskan så hittar du också två objektiv, båda från Canon, med en total brännvidd mellan 28-200 mm. Vill dock snart införskaffa ett Tokina AT-X Pro 100f/2,8 D Macro :D Jaa.. xD Fotar mest hästar, men gillar också att fota stilleben, macro och fåglar :D
Önskar mig för tillfället (förutom fred på jorden, osv) massor av pengar så att jag kan köpa alla fotogrejjs jag vill ha och en resa till Lina, och en till Indien där jag har släktingar :D
Johanna - Instagram
Jag heter Matilda Andersson och är 15år. Bor på västkusten, Halland/Halmstad där jag trivs mycket bra. Ibland springer man på Per Gessle och tyvärr Basshunter men det är en glad stad med tre hjärtan. Finns en hel del skog och hästar kring där jag bor trots att jag bara bor 3km från centrum. I juli 2007 blev jag medryttare på ett isissto vid namn Disa efter att ha ridit regelbundet i ca 6år. Har även en taxtik vid namn Bessy. Till nästa höst ska jag välja Media såklart! Och jag är mycket intresserad av foto och driver min egen hemsida, www.mphotograph.se.
I mina kameraväskor finns följande:
- Nikon D50
- Ibland Canon Ixus 50
- SD minneskort 5,5gb
- Extrabatteri
- Filter i filterväska
- Rengöringstjosan
- Tamron 70-300mm 4-5.6
- Nikkor 18-55mm 3.5-5.6
- Nikkor 50mm 1.8
- Stativ Velborn CX 550
osv.
Det jag önskar mig mest av allt är nog världsfred men om jag ska vara mer egoistisk så längtar jag efter den externa blixten som jag ska köpa och mina visitkort xD
Bild på mig och Disa (bifogad)
Jag heter då Lina Lindegren, är 14 år och bor i Karlstad. Går i streetdance en gång i veckan och rider en gång i veckan, när jag rider är det western som gäller. Fotograferar gör jag med en Nikon D80, till den har jag objektiven Nikkon 18-135mm och Tamron 70-300mm + andra småsaker. Jag fotograferar det mesta, men helst är det hästar jag fotograferar. Jag har precis beställt webbhotell och domännamn, så inom en snar framtid kommer jag även att driva min egen hemsida, där jag visar endel av mina bilder. Som person är jag ganska blyg och tycker inte om uppmärksamhet, något jag försöker att.. inte ta bort, men minska på.
Det finns mycket saker jag vill ha, om jag inte ska säga världsfred och sådana saker får det nog bli pengar till Tamron 90/2,8 och att Sverige blev lite (eller ganska mycket) kortare så att man inte har så himla långt ned till Broby..
En bild får ni nog vänta på, kanske kommer det, kanske inte ;)
#20 Naaw :')

Då var det min tur, jag heter Annie Pettersson och bor i Vasaloppets hemstad, Mora. Jag är 12 år och har fotograferat seriöst i 1 år ungefär. I Augusti köpte jag min första digitala systemkamera, en Canon EOS 400D. Jag rider en gång i veckan, men är uppe i stallet minst två. Annars på min fritid spelar jag tennis, dansar showdans, spelar innebandy, hoppar voltige, rider, är med kompisar och fotograferar jag. Äger förövrig ett marsvin vid namn Snurre.
Jag är ganska blyg och försiktig när det gäller att prata, men när det gäller idrott kan jag kasta mig åt alla håll och kanter utan att vara det minsta försiktig. Eftersom jag ofta klär mig i "killkläder" blir jag ibland kallad för "Pojkflickan". Och okej, jag hänger mycket gärna mer med killar på rasterna för att nästan alla tjejer i våran klass är så "tjejiga" om ni förstår vad jag menar.
Jag har fotograferat seriöst i 1 år som sagt och har en Canon EOS 400D med orginalobjektiv till. Just nu har jag inte så stor tillgång till att fota hästar eftersom jag bor lite mer i stan. Så just nu blir det mest macrobilder som jag fotar i trädgården.
Min högsta önskan är såklart fred i världen o.s.v. Men om man ska ta en Ego-önskan vore det nog att vinna talangjakten som jag ska vara med på så att jag får 5000 att köpa objektiv för :D
Bild på mig och Pedro bifogas (Jo, jag vet att jag var lite för stor för honom)
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se
Okej, nu bjuder jag på en bild på mig och kameran (x
Väldigt dålig kvalité och så, jag vet. ISOt var jättehögt och massa med oskärpa, så jag skärpte upp bilden jättemycket i photoshop, inte blev det så mycket bättre skärpa för det, men lite finare i alla fall.
Och, jag hatar att vara med på bild, så känn er stolta över att jag vågar lägga in en bild 8) Som btw är ful, men typ den enda jag har just nu >.<
Dubbel post,
#17. Japps :o

Jag heter Malin o jag är 12 år, bor i härliga Växjö :) rider min halvfoderhäst Mysla 3 ggr i veckan. rider 1 gång i vekcna på VRK , tävlar i hoppning mest (70) cm :P äger 2 hundar av rasen långhårig collie:D
jag har, canon powershot A500 , batterier (räcker till 5 byten varje ¨gång :P) , kamera väska,papper och penna,
det jag önskar mig mest i hela världen.. är att få träffa min älskade gammla sköthäst (skött i 2 år) igen, han såldes i höstas och åkte i oktober :'(
Mitt namn är Sara och är 12 år :) Bor i Sundbyberg i utkanten av Stockholms stad. Simtränar 5 dagar i veckan klubben SS04 och tävlar runt 2-4 ggr. i månaden. Rider också på Solna Fältrittklubb 1 gång i veckan då hästar är en stor kärlek. Fotar så ofta jag får tid med min kära PowerShot A630, alias Morgan. Foto är något jag verkligen vill hålla på med i framtiden och har inga som helst planer på att avbryta intresset! Hm, så här ser jag väl ut till vardags xD (A)

Halloj, heter Lovisa listigt nog Lagerquist i efternamn. Är född 9 februari -93, går i nian (började ett år tidigare pga att jag bodde i Malaysia 2 år). Vill i framtiden jobba inom sjukvården och ska därför söka natur i det stundande gymnasievalet 8D
På fritiden rider jag, har ridit i ca 8-9 år, rider nu dels på min medryttarponni Briana (och hennes tvååring Briori) och på en del unghästar på min "ridskola". Siktar på att så småningom komma ut på tävlingsbanorna.
Har fotograferat i snart två år, det hela började med att pappa fick en digital kompakt kamera i födelsedagspresent, (som jag självklart snodde) köpte sedan en egen kamera och valet föll på en Nikon D80. Har två stycken objektiv till det, ett 18-135 och ett 70-300. Har dessutom lite filter, minneskort, en extern blixt, ett stativ och dylikt.
Just nu önskar jag mig… stopp på växthuseffekten, och att jag helt plötsligt kan hålla stilla mina skänklar när jag rider 8D
(nej jag ser inte ut som en fågel på hästryggen men jag svajar lite med benen för det ^^)
Bild på mig o kameran (har klippt mig så frisyren är inte samma) O Ellinor (Monday) är fotograf ^^

Fanny Unnerfelt heter jag 12 år den 3 Februari. Går alltså femman nu, och kommer att byta skola till hösten nästa år. Vill gärna bli fotograf som stor, annars vill jag bli webbdesigner eller stuteriägare.
På fritiden fotograferar jag mer än gärna. Favoritstället att fotografera på heter Flyinge, trots att jag bara varit där en gång känner jag mig otrolig hemkär i den miljön, även om personalen där kan uppfattas som lite "snobbig."
Jag gillar även att vara i stallet och pyssla med hästarna, en av anledningarna till att jag vill bli stuteriägare. Jag gillar även att rida, och har hållt på med hästar sen jag var 3 år då mamma satte mig på hästryggen.
Kameran jag har just nu är en Samsung s630, en liten pisskamera som batterierna glappar på..Fullkomligt haaatar den.. Tur som det är sparar jag till en Canon eos 350D/400D.
Mest av allt önskar jag mig en ordentlig kamera, en egen häst, en stor herrgård med stall, ridhus, hagar och paddock till x)
En liten bild session på mig och favoritponnyn Lord-River, (dock ej min) en svensk ridponny med en massor engelskt fullblod.

Jag heter Aida och fyller 14 år om… 1 dag. Den 20 Dec xD
Jag har ridit i 4 år och fotograferat aktivit i ca 2 år, mest med min lilla kompaktkamera. För några dagar sen fick jag min D80 som tidig födelsedags present tsm med 2 objektiv, 18-135 mm och 55-200mm. Totalt älskar kameran!
Förutom ridningen och fotograferingen sjunger jag och simmar på ganska hög nivå. I framtiden skulle jag vilja jobba som psykolog, modell, eller vetrinär, medicin världen är också något som inspererar mig.
Just nu önskar jag stopp växhuseffekten och att rasismen försvinner, önskar mig väldigt mycket faktiskt. Men mest av allt önskar jag mig bara lycka i livet. Jag önskar också blir antagen till modellagenuren Mikas, men det är ganska tveksamt eftersom jag är än för kort, vi får se hur det blir.
Jag heter Lina Johansson och jag är 11 år. Jag är född 5 mars. Jag har fotograferat i ca. 9 månader, med min Nikon Coolpix L3 som nu har gått sönder. Fast den håller på att fixas! :)
Min kamerautrustning är bara batteriladdare och inget mer… :( Det jag önskar mig mest är fred på jorden!
Mitt namn är Marija (som kanske syns
). Jag fotar så ofta jag hinner och ser det som ett av mina största intressen. Fotografi delar första platsen med hästar som är något jag inte kan leva utan. Rider på ridskola, nu på senaste tiden har jag mest ridit en c-ponny som heter Metodik, och är fäst vid honom! Han är en ponny med mkt fart och egen vilja i. Då och då rider jag också en halvblodsvallack vid namn Arrak, hela 19 år är han! Tillbringar så mycket tid jag hinner i stallet och därav är det mest hästar jag fotar!

Attans, jag kan inte skriva om mig själv XD Jaja, mitt namn är ganska logiskt Camilla Abrahamsson, jag är 14 år, fyller 15 om ett antal månader (närmare bestämt 11 XD) och min största hobby är fotograferingen. det blir mest hästar, men också mycket natur på grund av hästbristen i Alingsås XD (orka åka buss!)
Jag sparar varenda liten krona till en nikon D80, och någon gång i mars/april kan jag äntligen köpa den :D
Förut var jag väldigt tyst men nu är jag nog jobbigt babblig (A). Jaja, jag hoppas på att kunna försörja mig som fotograf så småningom eftersom jag inte har någon lust alls att jobba på ett dammigt kontor med att vända papper x) Så det så xP
Och bild på mig.. jaja det får bli den senaste egobilden :)
Okej, jag heter då Angelina Belle Bergenwall och fyller 15 år nu i vår.
Jag bor i Uppsala och har gjort det under hela mitt liv. Jag går åttonde året i grundskolan och är sjukt skoltrött. När jag börjar gymnasiet så kommer jag nog antagligen gå media, estet eller NV.
Min kamera är en Sony a100
Till den har jag:
- Sony a100
- Sony AF DT 18-70/3,5-5,6
- Sony AF 75-300/4,5-5,6
- Minolta AF 50/1,7
- Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro
- även ett antal UV samt gråfilter och ett budget stativ
Jag är även Fotograflärling för Stefan Uppström på Täby galopp där jag jobbar lite då och då.
Annars spelar jag tennis och piano och rider lektioner på ridskola. Går också i Musikklass.

Jag heter Sophie och fyller 22 den 16e januari. Jag flyttade till England for 2 ar sedan for att ga en kurs pa British Racing School och har jobbat med galopphastar sedan dess.
Har tyvarr sallan tid att fotografera men jag ager en Canon 350D och objektivet som ingick… ska bestalla en tamron 70-300mm idag =)
Det jag onskar mest ar att jag kunde spendera mer tid med min familj som bor i sverige x x saknar

Jag heter Elsa, är 12, snart 13 år från Umeå :) Jag är fodervärd åt en islänning vid namn Fakur och vid sidan om rider jag på ridskola. Jag älskar att fota, det har jag gjort sedan jag fick min första digitalkamera julen 2004. Det riktiga fotointresset kom 2007, då jag fick fotouppdrag att komma på tävlingar osv. Nu i julas fick jag en Nikon D50. :'D Min kamerautrustning består av:
- Nikon D50
- Nikon AF Nikkor 50mm 1.8
- Nikon DX AF-S 18-55mm 1:3 5-5.6
- Tokina SD 70-210mm 1:4-5.6
- Soligor MZ-400 AF
- SanDisk CompactFlash 1GB
- Ministativ
Just nu önskar jag mig en tävlingsponny mest av allt (:

Jag heter Sabina, är 13(snart 14)år, bor i Gävle och går på en friskola som heter Internationella engelska skolan (IESG). På fritiden kör jag ponnytrav och tränar hästar, och såklart fotar! Jag har 5 ponnysar (tsm med min syster) som vi tar han om, orkar inte skriva in alla men ni kan ju alltid kolla på min sida eller hemsidan www.zabinaz.zoomin.se
Kameran: Canon EOS 400D, objektiv sigma 18-200. (solljusskydd, batteripack)
Ah, jag heter Amanda och är 14 år och fyller 15 år i Juli. Jag bor i Halmstad. Jag har en egen häst som heter Mowgli som är 11 år. Han är en skimmel och jag ahr haft han i över 2 år.
Ja, på fritiden är jag med mina kompisar och fotar. Sen rider jag med ju ;) Rider på ridskola också en gång i veckan ;)
Jag började fotandet med en liten digitalkamera. Nu har jag min lilla digitalkamera och en Nikon D40.
Kamerautrustning:
- Nikon D40
- Kitobjektiv 18-55mm
- AF Nikkor 28-100mm
- Tamron 70-300mm
- Motljus
- 3-bentstativ
- Minneskort 2 GB
- Batteri
Just nu önskar jag mig min moppe som jag kommer att få till sommaren :D
En bild på mig och min ponny Mowgli första gången vi tävlade dressyr och kom 2:a. Blev grymt glad, trodde aldrig det skulle gå så bra. Det som var lite irriterande var att 1:a hade ett poäng mer än mig. ETT ÄNDASTE xD