Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 312 ggr
camillaabrahamsson
0

Kommentar <3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill gärna ha mycket kritk för mina bilder! xD börja inte kritisera förrän jag laddat upp alla XD det är lite bilder från framridningen på hopp/dressyrtvälingar ;P

camillaabrahamsson
0

Bild 2 :)

camillaabrahamsson
0

Bild 3 :) Så nu kan ni kritisera så mycket ni vill xP anledningen till att bakgrunderna på bilderna är skarpa är att autofokusen inte fungerar som den ska på kameran så jag har på oändligt fokus! men när jag köpt D80n så… :)

Marija
0

#0 Skulle velat att du tryckt av liiite senare eftersom jag inte tycker att steget är "rätt" nu. Vill också ha mer luft framför hästen. Annars fint.

#1 Bättre steg. Synd att schabraket och ryttarens ridbyxor är utfrätt. Och även här mer luft framför. Annars en fin bild. :)

#2 Räta upp den, och även här är schabraket och ryttarens ridbyxor (och vissa delar på lindorna) utfrätta, synd! Om du tryckt av liite tidigare hade det blivit ännu bättre. Tycker också att du ska beskära tajtare med mer luft framför hästen.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Whispree
0

#0 Jag gillar steget, men jag tycker att det hade varit bättre med lite mer luft framför hästen. Tycker inte heller om bakgrunden, men som fotograf är det inget att göra åt den! tycker att bilden i sin helhet är fin!

#1 Lite mer luft här skulle göra susen. Annars en fin bild. Stör mig dock på stolpen som går upp i bakgrunden, men det är likaså här, bakgrunden går inte att styra över..

#2 Skulle vara bättre om du beskar den så att det inte är så mycket luft under och bakom hästen. Väldigt fin skärpa och fina färger.

camillaabrahamsson
0

Tackar tackar :) Jag ska tänka på detta nästa gång :) Nån kul typ som har lust och kommentera lite mer? :)

Angående utfrätta högdagrar så är kameran sämst på detta. Det finns i princip alltid någon liten kritvit klutt någonstans, det är faktiskt en massa irriterande. och om man drar ner EV kompensationen blir hela bilden för underexponerad :(

:) Men jag kämpar på ^^