Objektiv till Nikon D40.
Just nu letar jag ett objektiv till nikon D40. Det ska vara helst 55-200 mm men andra går också bra. Har ni några förslag på objektiv?

Tack ska du ha Emelie:)
Jag använder Nikon 55-200/4-5,6 men VR, till min D50, en jätte bra optik i den prisklassen!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Är det objektivet bra då;) (skulle tro det xD)
Ja, absolut. Fokusen kan vara lite seg, och bländaren är inte det bästa, men med tanke på priset så är det inget som stör mej så mkt!

okej, kan jag få se någon bild du fotat med den?

Okej, tack ska du ha, ska prata lite om det med morfar, (lite av min bank) hehe..

Ni som fotar tycker ni att det räcker med 55-200mm för häst foto eller ska man ha 70-300mm?
TAMRON AF 55-200MM DIII NIKON
TAMRON AF DI 70-300MM 4-5,6 NIKON
Bara som EX:)
#9 Tycker att det räcker. Men kan bli lite tajt med 55mm, när man ska ta vinnarbilder osv. Bra att ha i baktanke.

vad menar du med tajt?
#11 Att man kommer väldigt nära, jag var tvungen att backa lååångt. Kan bifoga en av dom bästa vinnarbilderna, fick knappt med båda hästarna & ryttarna. Hade helt utzoomat, alltså 55mm. Kan också bero på att dom stod uppställda ganska nära, men det får man väl räkna med.

Tack, ska nog ta 55-200mm:)
#13 Tror absolut att du kommer bli nöjd :)

bra:)
jag har tre objektiv till min D40
Kitobjektivet 18-55mm
Sigma AF 70-300/4-5.6
Sigma 55-200/4-5.6
Har använd 70-300 på hopptävlingar och det har funkat jätte bra, fick 55-200 i julklapp och har testat det på hästar i hagen och det passar utmärkt ! :D

okej, men om man både fotar hästar i hagen och på hopptävlingar vilket ska man ha då?

#17 Då hade jag valt ett 55-200mm
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

men det är väll ändå inte jätte mkt skillnad på 55 och 70 ?

Okej tack allesammans:)
#16 Med sigmaobjektiven har du väl ingen af?

Nej, ska inte köpa nått av dom la bara ut dom för ex.
#21 Nej, jag får köra Manuell på alla förutom kitobjektivet
#23 Är det väldigt svårt? Kan du inte lägga in några bilder du fotat på hopptävlingar eller så? :) Någon med mycket fart gärna.
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus