Mask Pro 4.1
Snyggt :D Har aldrig hört talas om det programmet, är det i stil med photoshop?
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Grymt snyggt!

#1 Mask Pro är ett program som man frilägger bilder med. Finns flera olika på marknaden.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
#1 + #3 Tack ;D
#4 Aha, låter spännande. Är det något man kan få nytta av eller kan man lika gärna hålla sig till PS? Vad använder man i så fall i t.ex. hööks-kataloger där hästarna är väldigt snyggt frilagda? Har alltid trott att dte var PS, men det går inte att få till det så bra där :P
/ ElinH
#7 Tack för länken :) Ska höra med min medialärare om man kanske skulle kunna få det på datorn.. xD
/ ElinH
#8 Det tror jag säkert ;D

#9 Vill ladda ner det men mejlet kommer alldrig:(
#10 Om du har hotmail så kolla i skräpkorgen, där kom mina :P

OKej, tack hittade dom nu;P
#12 Ingen fara :)

#7 Hur menar du med klippa ut i PS? Det är inte allt för svårt tycker jag. Vad använder du för verktyg då'?
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
#14 Jag använder Lassopylogon, då måste man markera runt allt som man ska ha, och sen brukar de ofta bli fel för mig så att man måste börja om >.<

Okej, Jag brukar använda mig av extrahera istället. Tycker det är mycket smidigare.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Jag tog det förut men det ville aldrig riktigt funka för mig.. Det blev så himla fula kanter

det fungerar inte för mig att ladda ner det. Det kommer ett mejl men det står bara ladda ner demo:/
#16 Extrahera? Vart hittar man det? Har Photoshop 6.0.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#19 Under menyn 'bild' ska det ligga i PS 6 :)

Vet någon om det finns i Photoshop 4.0?
#20 Tacktack! Ska kolla nu! ^^
#21 Nej tyvärr, finns från 5,5 och nyare.
#23 Hm, hittar det inte i CS3..
#24 Prova Alt+Ctrl+X.
#24 Ligger under menyn 'filter' ;)
#26 Jaha, jag kollade under "Bild", som du sa till Marija x)
I 5,5 och 6 ligger det under bild, och i nyare under filter ;)
#28 Jaha, då var det därför då ;) Och jag som tänkte att det var lite logiskt om det låg under bild även i CS3, så jag frågade inte x)