Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 400 ggr
marika-J
0

Kritik på dessa två bilder?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej, jag skulle vilja ha lite kritik på dessa två bilder..

Grann -->

om man tar bort den svarta pricken..

marika-J
0

och denna på skrållan, här kanske man skulle kunna ta bort målnen i båda nedre hörnen och den varta fläck som man hittar på höger sida i gämnhöjd med hennes öra.

Lizzan
0

Hm, jag vet inte riktigt om jag gillar bilderna eller ej. Färgerna och skärpan var jättebra. Första bilden var nog min favorit :)

Jooline
0

Bild 1: Fin vinkel,hade dockvelat att du inte beskärde den så trångt i högra hörnet, över det vänstra örat. Kanske hade hästen kunnat vara mer centrerad? Men jag gillar den bilden ändp :D

Bild 2: Tycker inte att hästens uttryck är det bästa, kanske hade du kunnat försökt att fånga mer av hästens uppmärksamhet , tex genom att vissla eller något annat. Tycker att Skuggan stör lite grann, sådet kan du ju försöka tänkapå nästa gång ;) Om du vill det såklart ;) Saknar dock lite skärpa på mulen. men annars  2 fina bilder ;D

Marija
0

#0 Riktigt charmig. Lite mera luft över öronen så är den perfekt. Den svarta pricken såg jag inte vid första titten, men när jag såg den så är den ju lätt att ta bort. Bifogar bild där jag gjort det.

#1 Rolig. Dock tycker jag att skuggan stör. Skulle dock velat se hästen mindre centrerad som på bild #0.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

ElinH
0

Bild 1: Fin bild med härliga färger! Jag hade dock velat ha lite mer luft framför öronen.

Bild 2: Här blev färgerna lite ljusare och inte lika bra som på första.

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

marika-J
0

som alla säger hade jag oxå velat ha mer luft vi öronen, jag har ej beskärt den och han stod så där i mindre en två sekunder så jag hann ej göra så mkt. precis när jag tagit bilden dunsa jag i backen så jag e glad att jag hann få med hela huvet ;P trots det blev lite tajt vid öronen.