Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 235 ggr
LindaKarlstrom
0

Hästporträtt - kritik önskas.

Jag skulle vilja ha konstruktiv kritik på dom här porträtten, fotade dom i lördags :)

LindaKarlstrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild1. Carmen

LindaKarlstrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild2. Vatines mule.

jag vet egentligen inte vad jag tycker om den här bilden, på ett sätt älskar jag den för den blev så… tja.. jag vet inte, och på ett annat sätt är en bara skräp. Vad tycker ni?

Lininaa
0

Bild 1: Jag gillar verkligen bilden. Hästen är underbart söt och snön tillför bilden en mysfaktor. Jättefina färger och bra bakgrund. Dock hade jag nog velat se bilden tagen ett eller några steg längre åt vänster, så att mer hals hade kommit med på bilden, och mer fokus lades på det vänstra ögat.

Bild 2: Du vet redan att jag tycker om den här bilden, Linda! Älskar snön på känselstråna (kommer inte riktigt på vad de heter), och kontrasterna mellan den svarta hästen och den vita snön. Jag tycker till och med att grimman tillför bilden något, möjligtvis är flärpen som sticker ut nere vid mulen lite störande. Riktigt härlig bild!

LindaKarlstrom
0

#3. tack så mycket :)

flärpen på grimman ska klonas bort när jag känner att jag har tid och tålamod till det, försökte en gång men sket i det då jag inte fick till vatines skägg där flärpen var :)

[michaelalundgren]
0

Kan inte säga så mkt, underbara bilder som vanligt :) Det jag tänkte på var att jag skulle beskära #1 mer centralt.

LindaKarlstrom
0

#5. tack för din komentar :)
dock tycker jag inte om helt centrerade porträtt, men i det här sammanhanget så skulle det kankse fungera.

Hajda
0

1: Underbar bild med en underbar ponny :) Skulle velat ha haft hästen mer centrerad. Jättefin bakgrund, synd med grimman.
2: Helt underbar, älskar den, men stör mig på grimman, annars är det jätte fin Skrattande

SofiaGenne
0

Jag gillar bilderna! Fina färger, o nya sätt att framhäva bilderna med annorlunda vinkel, ex nmr 2.

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Lizzan
0

Har egentligen inte så mycket att säga, ser jättebra ut som vanligt  :)

Marija
0

Kan inget annan än hålla med Lina.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

divansson
0

Underbara bilder! tycker att den andra var lite mörk, men vad kan man förvänta sig av en svart häst? ;) bra jobbat, vart lite konstnärlig liksom, man tummen upp!

Den första bilden har jag inget att säga om, jag fullkommligt älskar den! :) underbar!

LindaKarlstrom
0

Tack så mycket för era komentarer! :) Kul att ni gillar dom.

#11. På min dator ser den helt okej ut, kan hända att min skärm är lite för ljus :)