Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 229 ggr
Lininaa
0

Vinterporträtt på nordsvensk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle gärna vilja ha kritik på detta porträtt på nordsvensken Carisma. Jag vill att det bilden ska kännas lugn och mysig, lyckas jag?

FeliciaS
0

Ger lite snabb kritik…

Något mörkt, mer livfulla färger och nyfiknare blick, skulle också kunna beskära så att man inte ser början av benen. Annars väldigt fin bild, skarp :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Muwrat
0

den är fin lugn och mysig :) men lite trista färger

Emelie-G
0

Jag tycker absolut att du har lyckats! Carisma ser nyfiken men också lugn ut, och snön i bakgrunden tycker jag ger en lugnande effekt. Jag tycker dock att bilden är lite i mörkaste laget.

Lininaa
0

Tack, alla!

Till er som tyckte att färgerna är för trista och att bilden är för mörk så kan jag lite smått hålla med, dock kan jag inte göra något åt det då jag inte vill att snön (som ju är i princip hela bakgrunden) ska bli utfrätt.

Marija
0

Själv tycker jag att färgerna passar bilden, dom ger en lugn känsla. Även hästen ser väldigt lugn ut. Om man ska vara petig så tycker jag att bilden skulle varit bättre om hästen varit utan grimma, men det är inget jag tycker förstör bilden.

Edit: Tycker inte att du behöver ljusa upp den.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

LindaKarlstrom
0

#4. Jag tror inte att dert är någon risk att snön blir utfrätt om du bara ljusar upp bilden litegrann :) Jag tycker verkligen om den, och håller med dom andra här ovanför.

OliviaJ
0

Håller med Emelie :)

Lininaa
0

#5 Tack :)

#6 Jag bifogar bilden där jag ljusat upp den med intensitet +9. Vet inte riktigt vad jag tycker… själva bilden blir bättre men jag tycker att snön blir på gränsen till utfrätt. Tack!

Lininaa
0

#7 Tack (:

LindaKarlstrom
0

Här har jag ljusat upp bilden lite och använt mig av Kurvor, intensitet/kontrast och skugga/högdager. Jag hoppas det är okej :)

Marija
0

Gillar nog #10 bäst. Om man jämför den med orginalet känns orginalet mest dassigt.

Lagerquist
0

Tycker att #10 nästan blev för kontrastig

Lininaa
0

#10 Hm… Jag gillar bilden på ett sätt, men samtidigt tycker jag att den på något sätt ser lite orealistisk ut. De svarta partierna är väldigt mörka och de ljusa väldigt ljusa, visst blir det en härlig effekt, men jag tycker att det stör lite av stämningen i bilden och ser lite överredigerat ut när det var tänkt (från min sida) att bilden skulle se väldigt naturlig ut och avspegla ett naturligt lugn. Men självklart var det okej att du visade hur du tyckte :)

AnnaJohansson
0

Eftersom Lina ville att bilden skulle lännas mysig och lugn tycker jag orginalet är bäst, #10 blev som Lovisa säger nästan lite för mycket kontrastig ;)

Monday
0

Pröva att göra den mer färgrik i "Hue/Saturation", tror den blir bättre då.

http://www.regret-nothing.com

LindaKarlstrom
0

#13. Ja det blev kankse lite överdrivet *s*

Lininaa
0

#15 Jag ökade mättnaden lite och såhär blev resultatet. Jag tycker om det..

Vad tycker ni?

Marija
0

#17 Bättre! :)

AnnaJohansson
0

#17 var mycket bättre!

Monday
0

#17 Mycket bättre! :)

http://www.regret-nothing.com