Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 483 ggr
Zabbio
0

''stämning''?

Har jag fångat stämningen i det här fotot? :3

Inte säker på vilken stämning jag ville ha :rofl: men är väldigt nöjd. :3

länkar eftersom det är en stor bild och jag inte vill att iFokus ska råka dra ner kvaliteten..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

elinnn
0

gillar fotot , tycker dock att det var lite för mörkt, hästen försvinner lite över halsen .. Jobba på =)

Emmaaa
0

Tycker lite som Elin. Superfin bild med kanske lite väl mörkt, annars jättebra! Lycka till. Kram! =)

Ellsa
0

Vinkeln är lite annorlunda och ljuset/mörkret hade varit jättebra om man fick hela hästen ljus.

Kattapult
0

Jag tycker om bilden. Annorlunda. Testa den i svartvitt?

ElinH
0

Fin men kanske lite väl mörk?

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Marija
0

Riktigt häftig bild. Kanske beskära på ett annat vis för att få den ännu intressantare? Men jag tycker inte att frihet är rätt ord. ;)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

ElinH
0

Nu kom jag på vad jag tycket att den liknade ;) Den ser lite ut som bilderna V75 brukar köra med i sina reklamer!

Den gröna ljuspricken i högra hörnet tyckte jag först var störande, men sen upptäkte jag att den faktiskt passar väldigt bra in i bilden! Som jag tidigare skrev, den är lite mörk, särskilt över halsen på hästen.

För mig är inte känslan frihet, men jag kan inte heller säga vilken den är ;)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Zabbio
0

Nja, frihet skrevs mest för att skriva nåt.. mer brist på frihet i den kanske.. vet inte. x)

Jag kan prova att ljusa upp den, har svårt att se då min skärm gör allt 25% mörkare än det ska vara.. men jag gillar mörka bilder. Att beskära blir dock svårt, tar jag mer med i den å kommer lampans ljusfyrkant med, det vill jag inte..

Zabbio
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är den uppljusad och svartvit. Drog lite med dodge över mankammen; det enda som kan ljusas upp utöver huvudet.

(det är fotat i vårt stall med en 500watts lampa vi använder som belysning, och ljuset når inte längre från den vinkeln. Tog många foton men detta är jag mest nöjd med. Inte säker på att jag vill se mer av halsen eller att det blev en förbättring. Gillar dock den i svartvitt med. :)

(skumt.. på min skärm är den inte det minsta grön >< bleh, behöver ny skärm!)

jojjehanna
0

Håller med om att jag inte tänker frihet när jag ser den…