Fotografera?
Hej. Jag har ju inte kommit in i fotograferingen direkt mycket, springer mest runt hemma och på islandsstallet 1 km härifrån och fotograferar med min kompakt kamera [Samsung NV10]
Jag undrar vad ni tar betalt för om man vill att ni ska komma ut till T.ex. mig och fotografera mina hästar, kanske ett porträtt och när dom busar lite i hagen. Skulle ju vara kul att ha något ordentliget kort på dom :)
Var bor du? Det är väldigt olika vad man tar för priser

Pris beror ju på den som fotar. Vissa fotar gratis andra inte ;)
Det beror helt på fotografen. Var bor du?
Ja men jag undrar vad just DU som fotograf tar för priser.
Jag bor 50 min norr om stockholm.
Jag tar ca.20 kr per internetbild utskrift kostar mer,sen beror det på hur många bilder du vill ha,då kan det bli mängdrabatt
Bor i Stockholm,Solna
Jag tar 40kr per digital bild (mängdrabatt finns) och sedan lite andra priser för pappersbilder och annat se alla priserna här - www.mphotograph.se.

Tar ca samma som #5 :)
Bor i Sthlm, på Värmdö ;)
Min prislista:
- Digital bild på skiva, 3008x2000 pixlar - 40:-/bild
- Utskrift 11x15 cm - 50:-/bild
- Utskrift 15x20 cm (ca A5) - 70:-/bild
- Utskrift 20x30 cm (ca A4) - 100:-/bild
- Utskrift 30x45 cm (ca A3) - 190:-/bild
Mängdrabatt förekommer, och utskrifterna sker via ett fotolabb för bästa kvalitet, därav priserna.
Lånar lite av tråden, hoppas det inte gör så mycket :) För en nybörjare som ska sälja bilder (d.v.s jag) hur mycket är lagom att ta då? Tänkte typ 10:-/bild på Cd och 29:- frakt (om frakt behövs)? Är de rimligt?
Mina priser
Digital bild på CD-skiva (3008x2000px), 60kr/bild
11x15cm utskrift, 69kr/st
15x20cm utskrift, 99kr/st
20x30cm utskrift, 149kr/st
30x45cm utskrift, 229kr/st
Jag ger alltid mängrabatt vid köp av ett visst antal bilder.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Kan fota gratis men för utskrivna bilder så kostar det lite.
Okey. Tack så mycket för era svar, om man vill att någon av er ska komma förbi i sommar, vad föredrar ni mejl eller att man ringer?

Det är också lite olika, själv vill jag mejla lite med den som ska köpa innan vi pratar på telefon :)
Jag bor i Uppsala, kanske är nära om du bor 50min norr om sthlm. Jag tar 30kr/webbild, pris på utskrifter varierar med storlek. Du kan ju mejla astridadelskold@hotmail.com om du vill veta mer.

Mejla mej om du vill vet mer :) sofianordin@hotmail.com :)
Okey tack så mkt för alla svar :) Tack även för mejl addresserna, men då det är skit väder ute så kanske jag hör av mig lite senare, men sparar självklart mejladdresserna