Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 645 ggr
Emmaaa
0

SYSTEMKAMERA!

Har ni något tips på bra systemkameror med minst 6 megapixlar. Inte alltför dyr heller.

elinnn
0

Nikon D40 , D40X, Nikon D50 =)

Fiaa2
0

Nikon D40, D40x, D50

Canon EOS 400D/350D

Marija
0

Pentax K100D gillar jag om du inte vill köpa begagnat, annars Nikon D50!

Men sedan är det ju inte megapixlarna som spelar roll om du inte vill framkalla stora bilder förstås. Rätta mej någon om jag har fel?

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Emmaaa
0

Okej, tack så jättemycket för tipsen! Jag vet att det inte är hur många megapixlar som avgör om kameran är bra eller dålig. Men jag har på något sätt fått för mig det så nu kan jag inte få in i skallen att en kamera kan vara lika bra fast med lite färra megapixlar x)

ElinH
0

#3 När du beskär en bild kan megapixlarna spela roll, men det beror förstås på hur mycket du beskär ;)

(Rätta mig om jag har fel)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lizzan
0

Nikon D40 :)

Twinlight
0

#4 Ifall du hade tänkt att förstora än bild kan antal pixlarna spela roll. Eller beskära. Men om du bara hade tänkt ha små bilder spelar det ingen större roll.

Emmaaa
0

Okej! Tack för tipsen! Det verkar som att det lutar sig mot en Nikon D40, Nikon D40x eller en Nikon D50. Det verkar vara dom som ni rekomenderar mest! =D

Tack för tipsen! Kram.

Marija
0

Annars är ju en Nikon D80 en suverän kamera också. :)
Dock ligger den på runt 9-10 tusen just nu.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

ElinH
0

#8 Om jag var du skulle jag försöka få tag på en D50 i första hand :)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Emmaaa
0

Okej, har funderat på den jag också. Hur mycket kostar en Nikon D40 och en Nikon D40x?

Majsbecka
0

#11 www.prisjakt.se är din vän :)

Emmaaa
0

TACK! =D

Emmaaa
0

Funderar starkt nu på en Nikon D50. Hur mycket kostar dom och hur många megapixlar har den? =)

Cavello
0

Jag har en sådan sedan 1,5 år tillbaka och är grymt nöjd så du kommer inte bli besviken :)

D50:n kostar runt 3000-6000kr och har 6.1 megapixlar.

The-Photo
0

Canon EOS 400d 10,1 megapixlar om det är det du är intresserad av. Kostar runt 6000:- Med ett objektiv

Emmaaa
0

Okej. D50:n var inte så dyr som jag hade trott. Blev possitivt överaskad! Ska fundera ett tag fram och tillbaka. Förmodligen blir det en sådan! =D

Ellsa
0

Min D50 kostade 4.000 begagnad men inte många exponeringar :)

Emmaaa
0

okej =D

The-Photo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det NIkon du vill ha?

Emmaaa
0

ja, tror dom e bäst. verkar så XD fast andra är säkert också skitbra =D

Annette
0

Jag har just köpt en Olympus 410 med två objektiv. Den kostade 6300:- med väska, minneskort och det där glaset som skyddar linsen (UV-filter?) Den har 10 megapixlar. Jag kommer troligen klara mig med dessa två objektiv.

Det pratas nästan bara om Canon och Nikon, men det finns andra märken också. Sedan får man ta hänsyn till vilka ambitioner man har, tycker jag. De flesta av oss är hobbyfotografer och tänker så förbli.