Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 673 ggr
Thorsson
0

Beslutångest

Ska köpa ny kamera nu. Men har dock inte pengarna till det. Jag vet inte om man kan ringa och be dem lägga undan. Tror dock inte det. Har hittat 3 kameror efter måna omomän.

En Canon eos 400D

**Canon EOS 400D + 18-55mm + 55-200mm Lens Kit
**Art nr: 110159
Beskrivning: EOS 400D med 10,1 megapixel. Med ljudlös kraft och effektivitet reagerar CMOS med suverän känslighet under dåliga ljusförhållande. Med 18-55 mm standardszoomobjektiv, 55-200 mm telezoomobjektiv och batterigrepp BG-E3. Avdelning: Foto & Videokamera > - Kit med objektiv
Pris:

**

8 990:-

**

En sony
**

Sony Alpha DSLR-A100W + Sony 18-70 mm f/3,5-5,6 + Sony AF 75-300/4,5-5,6

**

Art nr: 109587
Beskrivning: Digital spegelreflexkamera med 10 megapixel, Super SteadyShot inbyggt i kameran för mindre oskärpa antidammskyddssystem för klara, rena och knivskarpa bilder. Med zoomobjektiv DT 18-70mm F3,5-5,6 samt Sony teleobjektiv AF 75-300/4,5-5,6. Avdelning: Foto & Videokamera > - Kit med objektiv Pris:

**

7 995:-

**

Och en Nikon D80
**

Levereras med :
AF-S DX Zoom-Nikkor 18-135mm f/3.5-5.6G IF-ED,M-skydd HB-32, DK-21 ögonmussla, DK-5 lock för ögonmussla, EG-D2 A/V-kabel, UC-E4 USB-kabel, Picture Project CD-Rom, MH-18a batteriladdare, EN-EL3e uppladdningsbart Li-jon batteri, BF-1A kamerahuslock, AN-DC1 kamerarem, BM-7 LCD skydd, BS-1 blixtskolock. Samt greppet MB-D80.

Värdepaketet innehåller :
* "Check and clean" prenumeration som innebär 1st årlig genomgång av kameran i 3år.
Kunden står själv för frakten till Nikon.
* SE-paket (Svensk meny och svensk manual)

**AF-S DX Zoom-Nikkor 18-135mm f/3.5-5.6G IF-ED,M-skydd HB-32, DK-21 ögonmussla, DK-5 lock för ögonmussla, EG-D2 A/V-kabel, UC-E4 USB-kabel, Picture Project CD-Rom, MH-18a batteriladdare, EN-EL3e uppladdningsbart Li-jon batteri, BF-1A kamerahuslock, AN-DC1 kamerarem, BM-7 LCD skydd, BS-1 blixtskolock. Samt greppet MB-D80. * "Check and clean" prenumeration som innebär 1st årlig genomgång av kameran i 3år. Kunden står själv för frakten till Nikon. * SE-paket (Svensk meny och svensk manual)

Pris: **11 395,00 SEK
**(Exkl moms:9 116,00 SEK)

Vilken kamera tror ni skulle passa en hästfotograf som fotograferar på rätt stora banor ibland. Och som vill kunna ta någorlunda bilder i ridhus. Samt är naturfotograf?

Mari
0

Canon skulle jag rekomendera. Min kompis har ett sånt och fotograferar mycket natur och hästbilder. Hon lyckas också få till bra bilder innomhus, ridhus har jag inte sett nå bilder från ännu. Men hon kanske har andra objektiv, vet itne riktigt vad hon har.

Annars är väl Nikon rätt bra? Den där Sony har jag aldrig hört talas om så den skulle jag inte välja.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

ElinH
0

Inte sony iaf. Inte lika stort objektivutbud, ganska dålig brushantering och obekvämt grepp enligt mig. Men alla tycker olika. Hade valt D80 utan tvekan och sedan köpt till ett teleobjektiv (70-300) om du ska fota på långa avstånd. :)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Anna
0

Vilken kamera tror ni skulle passa en hästfotograf som fotograferar på rätt stora banor ibland. Och som vill kunna ta någorlunda bilder i ridhus. Samt är naturfotograf?

Allt det du nämner har i princip enbart med objektivet att göra och inte med kameran.

Man ska välja den kamera man trivs bäst med, som ligger bäst i handen och som man fastnar för helt enkelt. :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Cavello
0

Eftersom du ska ha kameran till hästfotografering ska du inte välja Sony. Litet objektivutbud, har knappt några ljusstarka telen och väldigt högt brus på högre ISO-tal.

Själv skulle jag ha satsar på D80, bättre ergomi osv. än 400D.

SofiaGenne
0

Jag skulle kört på Nikon ;)

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

angelinabergenwall
0

#2, #4 Tycker inte alls att det är något fel på Sony, har plåtat allifrån galopp till ponnyridning med den och det har inte varit några problem. Dessutom ska Sony lansera många nya objektiv det här året. Och så finns det ju utbud för Sony hos Sigma och Tamron. Jag valde Sony a100 framför D80 och 400D.

Spader-EliN
0

#6 nackdelen med sony är priserna på deras egna objektiv.. deras tele på 70-220 f/2,8 kostar drygt 4000 mer
än Canons 70-200 f/2,8 L IS USM….

neonrosa
0

D80:n skulle jag ta.

Emelie-G
0

Vi har alla olika åsikter om olika kameratillverkare, det bästa tror jag är att gå till en fotobutik där du kan testa olika kameror och bilda dig en egen åsikt.

Cavello
0

#6 Självklart är det inga fel på Sony! Deras nya objektiv är nog minst lika bra men sjukt mycket dyrare. Bruset är något som de flesta fototidningar har påpekat så det är inte direkt något nytt. Deras A700 har lägre brusnivår.

Thorsson
0

#9. Har ingen i närheten. Lite synd. Har dock inte pengarna än. Så domma kamerorna lär äl va borta när mina pengar kommer fram..

Emelie-G
0

#11 Men då finns det troligtvis liknande, om inte bättre, modeller till samma pris.

Marija
0

Eftersom jag är ett fan av Nikon så helt klart D80:n, gillar inte greppet på 400D:n heller.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Jojaton
0

Jag skulle ta Nikon D80, helt klart! Du kommer ganska långt med ett 18-135 i början ;)

Johanna - Instagram

Thorsson
0

#12. det är sant. Ja. jag ska nog vänta. ska ju konfimera mig, så det blir väl pengar där med. ;)

#13. okey.

#14. Ja, jo ;) sen har jag ju Anna som offer. ( hon har fina objektiv ) ;D

Denna kommentar har tagits bort.