Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 552 ggr
Fiaa2
0

Ljusstarkt objektiv till Nikon D40?

Finns det någon ljusstarkt teleobjektiv till Nikon D40. Ett som har autofokus.

Tipsa om flera. Själv har jag inte hittat ett enda :/
Mvh Sofia

ElinH
0

Sigmas 50-150 2,8
Sigmas 70-200 2,8

De billigaste. Har hört bra kritik om båda :)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Fiaa2
0

Okej, Tack :)

Majsbecka
0

Sen finns det ju ett 50/1.8 men då måste är det inte autofokus men det är jättebillgt :D Har själv D40 och tänker nog köpa detta bojektiv när jag får pengar över :) Tycker inte du ska haka upp dig allt för mycket över autofokusen.. visst är det bra, men det går att fota utan :)

Länk

Anna
0

#3 Fast det är inget teleobjektiv ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Majsbecka
0

#4 Oj :o Var ouppmärksam när jag läste inlägget, sorry ;)

ElinH
0

#5 Fast man kan ju se det som ett alternativ om man inte har råd med ett ljusstarkt teleobjektiv ;) Man kan ju alltid beskära i datorn.

/ ElinH

Majsbecka
0

#6 Japp :) Det går ju ^^,

Cavello
0

Jag har både Sigma 50-150mm 2.8 och Nikkor 50mm 1.8 och måste säga att jag är mycket nöjd med båda. Använde mitt 50mm hela hösten på inomhustävlingar och det har funkat att förstora ändå upp till A3 utan kvalitetsförluster så om du inte känner att du vill satsa på ett dyrt tele kan du köpa ett 50mm.

ElinH
0

#8 Är du fortfarande nöjd med dit 50-150 då? Ska nog försöka spara ihop till ett sådant =)

/ ElinH

Cavello
0

#9 Självklart! Funkar perfekt till allt möjligt, fotat kompisars hästar i ridhus hittills i väntan tills tävlingarna börjar igen.

Toltaren
0

Finns det inget som är typ som #3 fast med auto fokus? Kan bli jobbigt o fota hästar annars xD

#0 Tänk på att om du ska fota hästar i manege o du står i manegen är det bara jobbigt att ha ett för långt objektiv. Jag har ett 55-200mm och då måste jag backa två steg ifrån mitten för att få med hela hästen på långsidan…

Cavello
0

#11 Det finns ju både 1.8 och 1.4 men inget av de har fungerande autofokus till D40/D40x. Vet inte om piratmärkerna har några motsvarigheter.