Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 417 ggr
Muwrat
0

Ponnyhoppning!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nån mer än jag som tkr att folk har alldeles för mkt skit på sina hästar i ponnyhoppning? därför lägger jag in en bild på min kompis som hoppar kasper med endast ett stigläder riunt halsen dett gör vi varje vårtermin i min ridgrupp :D jättekul!

även om det itne är speciellt högt är det svårt nog att få in hästen rakt mot hindret och fixa så den inte springer förbi!
vill gjärna ha kommentarer och kritik på bilden! :) elelr se nån annan som har liknande bild!

Ellsa
0

Tycker inte det är fel med bröstor, förbyglar och massa annat. Det är oftast nödvändigt.

Fiaa2
0

Säger som #1 oftast är det nödvändigt. Det är ju lixom inte fel att ha en martíngaln ifall ponnyn behöver ha det. Alla ponnyer behöver ju olika saker.

neonrosa
0

Tycker inte det är något fel om hästen behöver det.

Muwrat
0

jag tkr inte de tär fel men i de flesta fall väldigt onödigt min häst är som alla andras dvs. ganska het och om jag skulle sätta på honom marthingal och sånt för att han gjärna springer iväg så skulle han få panik vilket många av ponnyerna på ponnyhoppnignarna (främst ponnyallsvenskan div.II!) har! ser det ut som jallafall när de springer och gapar och visar öogonvitorna

Marija
0

Allt är väl bra utom det onödiga ;)

Eller ja, så länge hästen behöver det tycker jag att det inte är något fel med det.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Monday
0

Fast man har ju inte martingal för att en häst är het utan för att den inte ska slå upp huvudet. Har man en häst som slår upp huvudet så är det ganska nödvändigt med martingal (vet själv hur ont det kan göra).

http://www.regret-nothing.com

Marija
0

#6 Precis.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Anna
0

Ibland är det lite väl mycket, det kan jag hålla med om. Men det mesta fyller en funktion.

Själv har jag hoppat Windy utan varesig sadel, träns, grimma eller något liknande att hålla i. Bara att styra med skänklarna ;) Inga problem.

Men det beror ju på hästen också.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

ElinSvensson
0

#6 säger detsamma, och det är ingenting som stör annars heller.

LindaKarlstrom
0

#8. Jag håller verkligen med dig att det beror på hästen, om jag skulle hoppa Banjo utan att ha några tyglar skulle vi vara i kina på 1 sekund om vi inte krachat i hindret pga den på tog för höga hastigheten :P

men jag håller med om att vissa har för mkt krimskrams på sina ponner, jag och en kompis pratar om 2 speciella ponnys så säger vi Skrammel och Skrammlare för man ser dom knappt bakom all utrustning :s

Anna
0

#10 Precis!

Windy är riktigt riktigt het vid hoppning så ibland går det lite för fort så det brukar bli i slutet av passet jag hoppar utan utrustning isf xD Annars skulle det bli likadant som för dig o Banjo ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se