Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 07-tips-och-teknik
Läst 554 ggr
Hajda
0

Fotokurs?

Undrar om någon någosin gått på en fotokurs?
Lärde ni er något, hur mycket betalade ni, vart gick ni o.s.v?
Är ganska sugen på att gå en fotokurs någon enstaka lektion liksom, man kanske lär sig något användbart (A)

Marija
0

Jag har inte gått någon fotokurs. Men är medlem i en fotoklubb, så lite nytt lär man sej väl! :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Hajda
0

#1 Okej :) Men en fotoklubb… hur fungerar det? Får man nyhetsbrev typ där det står massor av saker, intressant… :D

Lininaa
0

Nej, jag har aldrig gått någon kurs eller liknande, men funderade ett tag på att göra det. Får se längre fram om jag har tid o.s.v.

Marija
0

#2 Vi är typ några här från stan som träffas varannan vecka (tror jag det var) och pratar allmänt om foto kollar på tema bilder (varje gång är det ett nytt tema man ska fota bilder till), och ibland får vi prova lite utrustning. Vi har bland annat provat att fota med studioblixtar (paraplyn osv.).

Ellsa
0

#4 Jag hittar inget uttag till studioblixtar (det ska va något speciellt typ?) till min D50. Vars sitter det?

ElinH
0

Ska läsa foto A nästa år, om man nu kan kalla det för kurs ;)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

joooossan
0

Jag ska söka in till media men inriktning foto, som #6 säger. Om det nu kan kallas för kurs (;

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Cavello
0

Har aldrig varit på fotokurs men vet en kompis som har varit det. Hon lärde sig en del, dock betalade hon inte själv (fick i julklapp) så vet inte hur mycket det kostade.

Men nästa år ska jag förhoppningsvis läsa Foto A och sen Foto B och C.

Klasselover
0

Jag ska gå på en Nikon-kurs (D-School Basic) 12:e februari. Det får man på köpet när man köper Nikon-kamera. Det är tvåtimmars med massa info om kameran och så :) Tror normalpriset (utan 'inbjudning') är ca 600:-

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

ElinH
0

#9 vad bra det lät! Det lär ju vara super att få lära känna kameran redan innan du köper den ;)

/ ElinH

Spader-EliN
0

läser fotografisk bild a

ElinH
0

#11 Är det bra?

/ ElinH

Klasselover
0

#10 - Jupp :D Det finns i vissa städer, så det kan bli en bit att åka, den här kursen är 3 mil härifrån så det är inte så långt :)

Länk

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Marija
0

#5 Asså på den inbyggda blixten där är det ju en liten svart "platta" den kan man dra bort för att fästa en adapter till studioblixtar eller en externblixt.

Ellsa
0

#14 Okej tack, min morbror sa att det skulle vara ett annat uttag.

Hajda
0

Nu blev jag verkligen sugen på att gå en fotokurs, ska se vad man hittar här i Göteborg :)

Spader-EliN
0

#12 jodå inte gjort så mkt än XD varierar väl beroende på lärare

jojjehanna
0

#16 kolla olika studieförbund som brukar ha fotokurser kvällstid och dagtid. De kostar en del men inte alltid så mycket.