Olika kameror
Funderar lite… Vad har canon eos 350d och nikon d40 för för och nackdelar? Vilken är mest värd sitt pris då de kostar ungefär lika mycket?
Jag kollar olika kameror just nu och du skulle det vara bra att få tips från de som har sådana. :)

En stor nackdel enligt mig är att D40n inte kan ha AF objektiv utan endast AF-S.
Jag skulle ha satsat på 350d. Då kan du välja mellan många fler objektiv!
Annars är de väl likvärdiga?
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Jag tror dom är ganska likvärdiga, men själv skulle jag satsat på Canon 350D.
Jag skulle valt 350D, främst för att D40 saknar inbyggd autofokus.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Canon 350d!
Skulle nog också valt Canon EOS 350D.

säger som dom flesta andra, canon, har en Canon 350D själv inköpt för 3 veckor sedan kanske ;)

Nikon D40
Jag fullständigt hatar skärmen på 350D, den är tok för liten, man kan inte avgöra om bilden har skärtpa eller ej.
Men såklart… ingef AF motor i Nikon, o bara 3 fokuspunkter…

Nikon D40. Har en Nikon D40x jag, är jättenöjd med den :) Tror nog att du blir nöjd med 350D också, dock tycker jag den är för "plastig" att hålla i.

Canon EOS 350D såklart ;)

Jag tycker du ska välja den kameran som du känner att du kommer trivas med. Med Canonen har du även ett större utbud av optik, och sen finns ju även det underbara vertikalgreppet till den.
Men tänk också på att du köper in dig i ett system, så vill du i framtiden byta märke kan det bli dyrt om du köpt på dig en del gluggar och annat.
Hälsningar
Alexander
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Tack =D