Foto A, B och C
Jag undrar hur många av er som läser/har läst någon av dessa kurser. Ska själv läsa foto A nästa år och vill veta lite vad man har att förvänta sig.. ;)
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag har läst alla 3 kurserna när jag gick på gymnasiet : )
Foto A var iallafall i min skola mest mörkrumsarbete och hur man komponerar bilder om jag minns rätt
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#1 Berätta mer :D
/ ElinH
Jag ska också läsa de kurserna nästa år (börjar ju med Foto A) så är också lite nyfiken.

Jag har sökt till ett mediaprogram, med inriktning foto :) Då ingår ju kurserna A-C + lite annat ^^ Skulle vara jättekul att få veta mer exakt vad som ska hända (:
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Vad ska jag berätta då? :P
Jag minns inte rikiktigt vad kursen gick ut på men tror jag har kursmålspapprena kvar från alla 3 fotokurserna så jag kan leta fram dem och skriva så ni vet vad som man ska kunna ^^
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag går foto A just nu och detta har vi fårr göra hittills: Lära sig använda manuella inställningar (men det kunde jag ju redan) ett arbete där man ska visa att man kan manuella inställningar, en reklamaffish i photoshop, och fotoretush, vi ska senare ha ljussättning och lite mörkrum :)
#6Det verkar vara väldigt olika beroende vilken skola man går :)
Vi fick mest bara göra utan digitala bilder för det kom upp i B kursen, så vi hade mest bara mörkrum, manuella inställningar.
Fota rörelse, både med rörelse i bilden och frysta bilder.
Typ fick nått konsttema osv..
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#7. okej :) jag tycker att mörkrum verkar så otroligt roligt! :D
#8 Det är det också! Man liksom ser hur bilden växer fram och man blir så himla stolt och glad när det blir bra, iallafall jag för jag måste köpma föratt det ska bli bra xD
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Läser Foto A just nu som IV.
http://www.regret-nothing.com
Det verkar ju roligt i alla fall ;D
Är det hemskt svårt?
/ ElinH
Tror inte det är svårt. Har hört att allt förutom labbdelen på Foto A är enkelt.